۵ روشی که VoIP می‌تواند استراتژی بازاریابی را بهبود بخشد

تکنولوژی VoIP برای کسب و کارها راهی مقرون به صرفه و مفید است که با کاهش هزینه و مقیاس پذریری می‌تواند استراتژی بازاریابی شما را بهبود بخشد.

داشتن یک استراتژی بازاریابی قوی برای رشد هر برند بسیار مهم است. با این حال، با ظهور مداوم ابزارها و فناوری‌های جدید، تعیین اینکه کدام یک به بهترین وجه به رشد کسب‌وکار کمک می‌کنند، دشوار است. یکی از ابزارهایی که اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده‌ است، سیستم تلفن VoIP است که بسیاری از شرکت ها و مشاغل از آن برای اهداف ارتباطی خود استفاده می‌کنند.

توجه به اقدامات لازم برای بهبود تجربه مشتری با استفاده از VoIP، به شما کمک می­کند تا به صورت مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و به سرعت نیازها و درخواست‌های آن­ها را برآورده سازید. در این مقاله به بررسی مزایای نرم افزار VoIP و چگونگی بهبود استراتژی بازاریابی با استفاده از VoIP می‌پردازیم. با ما همراه باشید!

سرویس ویپ چیست؟

وقتی به دنبال بهبود روش بازاریابی خود با استفاده از سیستم ویپ هستید، قطعا با این سیستم و ساز و کار آن آشنایی دارید؛ اما به طور مختصر تعریف آن را بیان می‌کنیم. سرویس VoIP به سیستم یا نرم افزاری می‌گویند که تماس های تلفنی شما را از طریق شبکه منتقل می‌کند. شما برای استفاده از این سرویس نیاز به تجهیزات گران قیمت یا سیم‌کشی ندارید، بلکه تنها وجود یک کامپیوتر که متصل به اینترنت است، کار شما را راه می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: ویپ (VoIP) چیست و چگونه کار می‌کند؟

مزایای استفاده از سیستم ویپ

برخلاف سیستم‌های تلفن سنتی، نرم افزار ویپ یا VoIP از اینترنت برای انتقال داده‌های صوتی استفاده می‌کند؛ به این معنی که مشاغل می‌توانند از هزینه‌های بالای مربوط به تماس‌های بین‌المللی اجتناب کنند. سیستم های VoIP همچنین نیاز به سخت افزار و تجهیزات گران قیمت ندارند، زیرا بیشتر زیرساخت ها توسط ارائه دهنده خدمات مدیریت و نگهداری می‌شوند. این باعث صرفه جویی قابل توجهی برای مشاغل در هر اندازه می‌شود.

علاوه بر این، سیستم‌های VoIP را می‌توان با سایر کانال‌های ارتباطی مانند ایمیل، ویدئو کنفرانس و پیام صوتی ادغام کرد تا یک تجربه ارتباطی یکپارچه را  ارائه دهد. این به کسب و کارها کمک می‌کند تا بهره وری را بهبود بخشند، خدمات مشتری را افزایش دهند و با کارکنان و مشتریان از راه دور در ارتباط بمانند. به طور کلی، یک سیستم VoIP می‌تواند یک راه حل ارتباطی انعطاف پذیر و مقرون به صرفه را در اختیار کسب و کارها قرار دهد که می‌تواند به آنها کمک کند در محیط تجاری پرشتاب امروزی رقابت کنند.

بیشتر بخوانید: مزایای نرم افزار تلفن ویپ (VoIP)

VoIP چگونه می‌تواند استراتژی بازاریابی شما را بهبود بخشد؟

سیستم های VoIP مزایای تجربه مشتری بیشتری نسبت به سیستم های تلفن سنتی دارند. تیم های بازاریابی می‌توانند از VoIP برای تولید سرنخ و افزایش فروش استفاده کنند. تحلیل الگوهای مشتریان، شناسایی فرصت‌های بازار و ارتقاء استراتژی‌های بازاریابی و فروش، همگی از نتایج بهبود استراتژی با VoIP در شرکت شما خواهد بود.
در اینجا ۵ روش VoIP برای بهبود استراتژی بازاریابی را بیان می‌کنیم.

  1. افزایش دسترسی با شماره گیری محلی

 VoIP می‌تواند یک شماره تلفن محلی در هر منطقه ای، صرف نظر از موقعیت فیزیکی شما، در اختیارتان قرار دهد. این می‌تواند به شما کمک کند تا دسترسی خود را به بازارهای جدید گسترش دهید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

شماره گیری محلی یکی از ویژگی های سیستم های تلفن VoIP است که شماره تلفن شما را با کد محلی که شماره گیری می‌کنید، مطابقت می‌دهد. شماره تلفن های محلی یک دارایی عالی برای تیم های فروش و بازاریابی است؛ زیرا اکثر مشتریان دوست دارند از مشاغل محلی خرید کنند.

  1. افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate)

پس از ایجاد سرنخ ، کسب و کارها باید با مشتریان بالقوه خود صحبت کنند و آنها را متقاعد کنند که خرید کنند. اکثر بازاریابان کانال های آنلاین  مانند ایمیل را  برای تبدیل سرنخ ها به مشتری ایده آل می‌دانند .ایمیل مارکتینگ روشی موثر برای تولید سرنخ است، اما تماس های تلفنی به شما این امکان را می‌دهد که با مشتریان احتمالی ارتباط شخصی برقرار کنید و آنها را در مورد ارزش محصولات خود متقاعد کنید.

از آنجایی که تمام خدمات VoIP در فضای ابری انجام می‌شود، سرمایه گذاری در یک سیستم تلفن اینترنتی تمام مزایای یک سیستم تلفن ثابت سنتی را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما با کسری از هزینه.

به این ترتیب، راه اندازی یک سیستم VoIP به شما این امکان را می‌دهد که مشتریان بالقوه را در هر کجا که هستند درگیر کرده و آنها را با هزینه کمتری در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی جذب کنید.

  1. مدیریت آسان کمپین ها

VoIP با آسان کردن ردیابی و مدیریت کمپین های شما، استراتژی بازاریابی را بهبود می‌بخشد. با اختصاص یک شماره تلفن متفاوت به هر کمپین یا منطقه، می‌دانید که هر کمپین چگونه پیش می‌رود و بر اساس آن بهینه سازی لازم را انجام دهید.

بدون نیاز به استخدام نیرو جهت ارزیابی  کمپین، داشبورد VoIP شما تمام اطلاعاتی را که برای درک نحوه عملکرد کمپین های مختلف نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد.با این اطلاعات، می‌دانید که کدام کمپین ها را در آینده اولویت بندی کنید و کدام کمپین ها را رها کنید.

  1. دسترسی سریع و همیشگی به مشتریان

وقتی شما یک کمپین جدید را شروع می‌کنید، نمی‌دانید که مشتریان جدید چه زمانی شروع به جستجوی خدمات شما می‌کنند. آنها ممکن است در ساعت های خارج از ساعت کاری یا هنگامی ‌که شما در جلسه هستید، با شما تماس بگیرند.

به عنوان یک بازاریاب، شما می‌خواهید فوراً با مشتریان تعامل داشته باشید و آنها را به سمت فروش هدایت کنید. اگر شما به یک سیستم تلفن سنتی اتکا کنید، باید منتظر بمانید تیم شما به دفتر بازگردد تا با مشتریان تماس بگیرد. اما با توجه به اینکه سیستم VoIP به قطعات فیزیکی مربوط نیست، تیم شما همیشه آماده صحبت با مشتریان در هر زمان و مکانی خواهد بود.

  1. افزایش رضایت مشتریان

ویژگی های پیشرفته VoIP  مانند مدیریت صف تماس و پاسخگویی خودکار (IVR) می‌تواند به کاهش زمان انتظار مشتری و ارائه تجربه بهتر کمک کند. این می‌تواند منجر به افزایش وفاداری مشتری و تبلیغات دهان به دهان مثبت شود که می‌تواند برای هر کسب و کاری ارزشمند باشد.

به‌علاوه ادغام VoIP با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می‌تواند به تیم های فروش و بازاریابی کمک کند تا تعاملات مشتری را بهتر پیگیری و تجزیه و تحلیل کنند. این داده‌ها می‌توانند اطلاعات‌های ارزشمندی در مورد نیازها و ترجیحات مشتری ارائه دهند.

افزایش تعامل با مشتریان از طریق ویپ

از طریق بهبود ارتباط با VoIP، سازمان­ها می­‌توانند ارتباطات خود را به صورت صوتی و تصویری بهبود ببخشند‌ و از ویژگی‌هایی مانند تماس‌های تصویری، چت صوتی و تبادل فایل بهره ببرند. این راهکار باعث بهبود تجربه مشتریان در ارتباط با شرکت می‌شود، و امکان پاسخگویی به سوالات و رفع ابهامات آن­ها را در کمترین زمان ممکن فراهم می­‌سازد.

به‌علاوه ادغام VoIP با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می‌تواند به تیم های فروش و بازاریابی کمک کند؛ تا تعاملات مشتری را با کیفیت بالاتری پیگیری و تجزیه و تحلیل کنند. این داده‌ها اطلاعات‌ ارزشمندی در مورد نیازها و ترجیحات مشتری را در اختیار کسب و کارها قرار می‌­دهند.

راهکار الوویپ برای کسب و کارها

سیستم های تلفن VoIP برای بسیاری از مشاغل در سراسر جهان به ابزاری محبوب برای ارتباطات مدرن تبدیل شده است. اما با وجود مزایای  بی شمار و ویژگی های پیشرفته آن، بسیاری از کسب و کارها هنوز از مزایای آن برای جذب مشتری اطلاع چندانی ندارند.

کسب و کارهای بزرگ و کوچک از VoIP به عنوان یک سیستم ارتباطی مقرون به صرفه و مدرن استفاده می‌کنند. این می‌تواند برای هر نوع کسب و کار از همه جهات مفید باشد. سیستم ویپ می‌تواند با بهبود استراتژی بازاریابی برای کسب و کار ‌تان، موفقیت برند و افزایش فروش را برای شما رقم بزند. سامانه مرکز تماس الوویپ، سیستم تلفن اینترنتی ویپ را به کسب‌وکارها ارائه نموده است. به علاوه الوویپ به دلیل ماهیت ابری بودن، بهترین گزینه برای کسب‌وکارهای کوچکی است که می‌خواهند از خدمات و ویژگی‌های سیستم تلفن VoIP بدون متحمل شدن هزینه‌های زیاد بهره‌مند شوند.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

0 دیدگاه دربارهٔ «۵ روشی که VoIP می‌تواند استراتژی بازاریابی را بهبود بخشد»

  1. آزاده بختیاری

    منظور از شماره گیری محلی چیه؟ آیا نرم افزار ویپ، شماره هایی که تماس میگیرند رو به مرور دسته بندی میکنه و نهایتا شماره های محلی رو بصورت جداگانه در اختیار ما قرار میده؟ یا اینکه از همون ابتدا به بانک شماره های محلی بصورت دسته بندی شده دسترسی داره؟

    1. علیرضا سلطانی

      منظور از شماره تلفن محلی به این صورته که، زمانی که مشتری با پیش شماره خاصی از یک محل یا ناحیه با شما تماس می‌گیره به مراکز تماس مربوط به همون محل و ناحیه متصل میشه و به این شکل می‌تونه مشکل خودش رو راحت‌تر مطرح و حل کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید