راهنمای جامع پشتیبانی VoIP (ویپ)؛ ویژگی ها و امکانات

پشتیبانی ویپ

فناوری ویپ و به طور کلی پشتیبانی VoIP، امروزه گزینه مدرن و اصلی بیشتر کسب و کار‌ها در سرتاسر جهان به حساب می‌آید. اما نصب و جمع کردن تعدادی تجهیزات فیزیکی برای داشتن یک مرکز تلفن مبتنی بر شبکه تمام قضیه نیست. در کنار بهره بردن از مرکز تلفن VoIP، پشتیبانی صحیح نیز از اهمیت بالایی در جهت رفع مشکلات و نحوه استفاده از این تکنولوژی، برخوردار است. در این مقاله بر راهنمای جامع پشتیبانی VoIP (ویپ) از جمله مسائل فنی و رفع ایرادات رایج تمرکز خواهیم کرد.

فناوری ویپ (VoIP) چیست؟

قبل از بررسی ابعاد و روش‌های پشتیبانی ویپ، ابتدا باید با این فناوری مدرن ارتباطی آشنا شویم. تکنولوژی VoIP (Voice over Internet Protocol)، پروتکل انتقال صدا از طریق شبکه است که نزدیک به ۹ سال از پیدایش آن می‌گذرد و با نام تلفن اینترنتی نیز شناخته می‌شود. به ویژه برای انواع کسب و کار این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در کنار استفاده از تلفن‌های سنتی، مرکز تماس مبتنی بر اتصال شبکه پهن باند را داشته باشید. شرط لازم برای بهره بردن از فناوری ویپ، داشتن یک اتصال پرسرعت شبکه از طریق کابل، DSL و بی‌سیم (WiFi) است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص فناوری ویپ مقاله “سیستم تلفن ویپ (VoIP) چیست و چگونه کار می کند؟” را مطالعه کنید.

دلایل اهمیت پشتیبانی VoIP

هنگام خرید یک محصول علاوه بر کیفیت و قیمت آن، پشتیبانی ارائه شده توسط شرکت های ارائه دهنده ی خدمات نیز اهمیت ویژه ای دارد. مرکز تماس VoIP نیز از سرویس ­هایی است که به پشتیبانی نیاز ویژه دارد. از مهم ترین موارد در هنگام استفاده از سرویس ویپ، پشتیبانی از سرویس VoIP است. دارا بودن قابلیت پشتیبانی قوی و در دسترس بودن همیشگی تان به عنوان صاحب کسب و کار می‌­تواند در موفقیت کسب و کارتان نقش زیادی داشته باشد. قطع خطوط تلفن می­تواند باعث کاهش میزان خرید و فروش محصولات برای کسب و کارها شود و به همین دلیل رفع مشکلات ویپ و پشتیبانی از ویپ اهمیت زیادی دارد.

خدمات پشتیبانی نرم افزار ویپ شامل چه مواردی است؟

پس از استقرار نرم ­افزار جدید مرکز تماس، باید از دریافت خدمات پشتیبانی تلفنی VoIP، به صورتی کارآمد و بهینه اطمینان حاصل کنید. بهتر است موارد شامل پشتیبانی را بصورت شفاف در قرارداد خود ذکر کنید؛ برای این کار می­توانید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • یکی از مواردی که بعد از پیاده سازی و اجرای VoIP از سمت مدیر مرکز تماس صورت می­گیرد، پشتیبانی VoIP است. هنگام تنظیم قرار در مراحل اولیه ی پروژه، بازه ی زمانی تعیین می شود که در این بازه خدمات پشتیبانی به صورت رایگان به مشتریان ارائه می شود. پس از این بازه ی زمانی، خدمات پشتیبانی ویپ در بازه های زمانی شش ماه یا سالانه تنظیم خواهد شد. پشتیبانی ویپ به این صورت است که در طول قرار داد، کارشناسان مربوطه مشکلات نرم افزاری، سخت افزاری و سایر مشکلات نرم افزار ویپ را بررسی کرده و راه حل هایی برای رفع سریع این مشکلات ارائه می دهند. شما می توانید با دریافت خدمات پشتیبانی ویپ، مشکلات احتمالی نرم افزار ویپ را به حداقل رسانده و هنگام بروز مشکل سریعاً آن را برطرف کنید.
  • یکی از خدمات پشتیبانی این است که کارشناسان درباره ی انتخاب مناسب ترین سیستم ویپ به افراد مشاوره می دهند. به دلیل اینکه انتخاب سیستم ویپ با در نظر گرفتن اهداف و نیازهای کسب و کارها انجام می شود، کارشناسان با بررسی های لازم بهترین سیستم ویپ را برای کسب و کارتان انتخاب می کنند.

خدمات پشتیبانی نرم افزار ویپ(VoIP)

  • بعد از اینکه نرم افزار مدیریت و مرکز تماس ویپ نصب شد، کارشناسان پشتیبانی می­توانند مشکلات این سیستم از قبیل اختلال مربوط به کیفیت صدا، مسیر اشتباه در تماس های خروجی یا دریافتی و… را پیدا کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کنند.
  • یکی دیگر از اقدامات پشتیبانی ویپ، توسعه ی سیستم ویپ برای کسب و کارها است. امکان توسعه ی سیستم VoIP برای کسب و کارها وجود دارد و این قابلیت ها شامل توسعه ی سیستم ضبط تماس، سیستم منشی تلفنی هوشمند، صف تماس و…است.

خدمات و پشتیبانی VoIP به چه صورت است؟

اکنون که اهمیت نرم افزار مرکز تلفن را بیان کردیم، لازم است به سراغ نوع کارایی، کاربرد و پشتیبانی VoIP برویم. یک نرم افزار مرکز تلفن ایده‌آل باید چند ویژگی مهم و ضروری را در خود داشته باشد. به طور کلی یک نرم افزار مدیریت ویپ ایده‌آل باید به گونه‌ای باشد که بر اساس نوع پشتیبانی VoIP، راهکارها و خدماتی که ارائه می‌دهد، شما را برای رسیدن به اهدافتان همراهی کند.

تشخیص و رفع مشکلات در VoIP، شامل بهبود کیفیت صدا، جلوگیری از ایجاد اکو، اصلاح مسیریابی در تماس ­های ورودی و خروجی می‌­شود؛ رسیدگی سریع و با دقت این قبیل موارد، نشان دهنده خدمات پشتیبانی با کیفیت ویپ است.

پشتیبانی VoIP در اجرای سناریوها

پشتیبانی VoIP باید به صورتی باشد که شما بتوانید سناریوهای دلخواهی در مرکز تماس خود اجرا کنید. اصولا با یک نرم افزار مدیریت ویپ این امکان را دارید که بر اساس استراتژی خود، سناریوهای گوناگونی را در واحدهای مختلف مرکز تماس طراحی و اجرا کنید. سناریوهایی مثل نحوه اتصال تماس با توجه به رخدادهایی مانند اشغال بودن اپراتور، پایان ساعت کاری، زمان انتظار بیش از حد مشتری و بسیاری موارد دیگر توسط نرم افزار مدیریت ویپ امکان‌پذیر خواهند بود. به عنوان مثال شما می‌توانید نحوه عملکرد سیستم در صف انتظار، گروه‌بندی اپراتورها و ثبت داخلی آنها در سیستم تلفن گویا را تعریف کنید.

پشتیبانی VoIP در نظارت بر عملکرد مرکز تماس

شما به عنوان یک مدیر زمانی می‌توانید تصمیمات صحیح برای توسعه و بهبود سازمان خود بگیرید که گزارش دقیق و تحلیلی از مجموعه‌تان داشته باشید. به بیان دیگر، یکی از توقعاتی که یک مدیر از نرم افزار مدیریت ویپ و پشتیبانی VoIP دارد، همین امکان نظارت بر عملکرد مجموعه است.

بنابراین یکی از امکانات کاربردی که نرم افزار مدیریت ویپ باید در اختیار مدیران قرار دهد، گزارشات جامع از عملکرد هر اپراتور یا هر بخش از سازمان است. مواردی مانند تعداد تماس‌های دریافتی، میانگین زمان مکالمات، میزان رضایت مشتری از پاسخ اپراتور و حتی میزان زمان انتظار مشتری برای اتصال به اولین اپراتور، تماما در پشتیبانی VoIP قابل بررسی است.

همچنین یک نرم افزار مدیریت ویپ ایده‌آل باید این قابلیت را در اختیارتان قرار دهد تا با استفاده از سرویس‌های گزارش‌ساز، گزارشات مورد نیاز خود را طراحی و مدیریت کنید. مدیر یک مجموعه با در دست داشتن این گزار‌ش‌ها می‌تواند نظارت بهتری بر عملکرد مجموعه خود داشته باشد و راهکارهای مناسبی برای مسائل پیش‌رو در نظر بگیرد. به عنوان مثال با بررسی میانگین زمان مکالمات می‌توانید تعداد اپراتورهای مورد نیاز سازمان خود را پیش‌بینی کند. یا با در دست داشتن تعداد تماس‌های قطع شده و میانگین زمان انتظار مشتریان، راهکاری برای کاهش این زمان تدوین کنید.

پشتیبانی VoIP در مدیریت ترافیک مرکز تماس

از دیگر ویژگی‌های یک نرم افزار مدیریت ویپ، مدیریت صف‌های تماس و زمان انتظار مشتریان است. افرادی که با مرکز تماس شرکت شما تماس می‌گیرند، انتظار یک پاسخگویی به موقع و صحیح را دارند. احتمالا شما هم تجربه انتظار طولانی مدت برای اتصال به یک اپراتور را داشته‌اید و این موضوع نارضایتی شما از خدمات آن مجموعه را به دنبال داشته است. چه راهکاری می‌توان برای این چالش مهم و اساسی داشت؟

این مسئله را پشتیبانی VoIP و به طور کلی نرم افزار مرکز تلفن باید بتوانند برطرف کنند. نرم افزار مدیریت ویپ ایده‌آل باید به صورتی طراحی شده باشد که متناسب با ترافیک مرکز تماس، زمان انتظار مشتریان را مدیریت کند. شما می‌توانید استراتژیی را در مرکز تماس خود طراحی کنید که در آن کاربر در زمان‌های شلوغ و پر ترافیک، به اپراتور‌های آزاد و یا با ترافیک تماس کمتر متصل شود و در صورت پاسخگو نبودن اپراتور تماس به تلفن همراه وی متصل شود. حتی در چنین شرایطی کاربر می‌تواند درخواست تماس خود را ثبت کند تا اپراتور در اسرع وقت با وی تماس بگیرد.

در صورت بروز هرگونه مشکل نرم ­افزاری یا سخت ­افزاری در انجام روندهای مرکز تماس، باید بتوانید از خدمات پشتیبانی ارائه ­دهنده ویپ خود استفاده کنید. تیم پشتیبانی VoIP، زمانی کارآمد خواهد بود که از مرحله راه ­اندازی تا بروزرسانی خدمات و پیاده­ سازی سناریوهای مدیریت مرکز تماس، در کنار شما باشد.

نرم افزار مدیریت ویپ و مشتری مداری

با توجه به اینکه مشتری مداری بخش مهمی از ساز و کار یک شرکت به حساب می‌آید، باید راهکاری برای چالش‌های آن در نظر داشت. راهکار هوشمندانه‌ای که در ارتباط با پشتیبانی VoIP مطرح می‌شود، قابلیت یکپارچه سازی نرم افزار مدیریت ویپ با CRM مجموعه شماست. این یکپارچه سازی شما را قادر می‌سازد تا مشتریان خود را گروه‌بندی کنید و در نتیجه به شکل هوشمندانه‌ای پاسخگوی مشتریان خود باشید.

به عنوان مثال تماس مشتریانی که با شما قرارداد دارند را به اپراتورهای خاصی در واحد پشتیبانی متصل کنید. حتی می‌توان این امکان را برای مشتریان قدیمی ایجاد کرد که بدون حضور در صف تماس، مستقیما به اپراتور متصل شوند. یا اینکه به کمک یکپارچه‌سازی ویپ با CRM هنگام تماس، شماره کاربر شناسایی و مشخصات وی برای اپراتور نمایش داده شود. در این حالت مشتری در همان ابتدای تماس بدون معرفی خود، نامش را از زبان اپراتور شما خواهد شنید و این شروع یک تجربه خوشایند با ارائه خدمات حرفه‌ای خواهد بود.

سخن پایانی

پشتیبانی ویپ (VoIP) در خصوص مسائل فنی

عیب‌یابی مشکلات فنی VoIP، از جمله مواردی است که پشتیبانی این سیستم تلفن مبتنی بر شبکه را ضرورت می‌بخشد. ایراداتی مانند مشکل در شبکه LAN، تجهیزات VoIP برای راه اندازی و اتصالات تلفن، تنظیمات ATA، برنامه‌های شماره‌گیری و دیگر مشکلاتی که در شبکه رخ می‌دهند، نیازمند پشتیبانی ویپ و عیب‌یابی فنی است. به مواردی که بیان شد می‌توان موارد زیر را نیز اضافه کرد:

  • روتر‌ها و پل‌های بی‌سیم
  • مشکلات ترجمه NAT
  • فایروال‌ها
  • T1
  • مودم‌های کابلی و DSL
  • اتصالات ISP

ارائه‌دهنده فناوری ویپ باید در کنار شما باشد تا این مشکلات را قبل و در حین استفاده از مرکز تلفن خود، شناسایی و احتمال بروز آن‌ها را به حداقل برسانید. برای مثال، اگر مشکلی در استاتیک یا وزوز گوشی وجود داشته باشد، اولین قدم در رفع مشکل، کاهش اتصالات و تعداد تلفن‌های متصل به آداپتور آنالوگ (ATA) خواهد بود. چنانچه پس از اتصال مستقیم یک تلفن به ATA و محدود کردن اسپلیتر‌ها و سایر دستگاه‌های واسطه بین آن‌ها، مشکل حل نشد، باید راه حل دیگری را مانند تعویض گوشی‌ها را انتخاب کنید. با این مثال از پشتیبانی ویپ می‌توانید علت اصلی مشکل را پیدا نمایید. چهار مورد زیر حوزه‌های اصلی ایرادات احتمالی سیستم تلفن ویپ به حساب می‌آیند:

ایرادات شبکه و LAN

از مشکلات رایج مربوط به شبکه و LAN که نیازمند پشتیبانی ویپ است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایراد در قابلیت اتصال بین یک یا چند رایانه شخصی با شبکه
  • عدم موفقیت برقراری تماس دو طرفه ورودی یا خروجی تلفن متصل به IAD، حتی با وجود صدای شماره‌گیری. برای رفع این مشکل باید نحوه پیکربندی Port Forwarding در روتر خود را بررسی کنید
  • روتر دارای نور غیر عادی در نمایشگر خود است
  • از دست دادن یا کند شدن اتصال به شبکه که مشکلاتی مانند صدای یک طرفه در تماس را به همراه دارد

پشتیبانی VoIP درمسائل فنی

این مشکلات ممکن است با اضافه شدن یک دستگاه به سیستم یا شبکه سیستم تلفن شما ایجاد شده باشد. اگر سرویس را تازه نصب کرده‌اید، بهتر است مروری دوباره بر روند نصب سیستم VoIP داشته باشید.

پشتیبانی VoIP در کیفیت صدا و تلفن

در حوزه کیفیت صدا و تلفن، می‌توان طیف وسیعی از مشکلات را متصور شد که ناشی از سخت‌افزار، اتصالات شبکه، تداخل، پهنای باند، اتصالات LAN و کدک‌ها (Codex) می‌شود. موارد زیر مشکلات مربوط به این حوزه هستند که پشتیبانی ویپ مرکز تلفن شما را ضروری می‌سازد:

  • اکو
  • ایراد در کیفیت صدا از جمله وزوز (buzzing)، جیغ (screeching) و تأخیر در انتقال صدا (delayed speech)
  • قطعی چند باره و نقطه‌ای در صدای ورودی و خروجی، که برای رفع مشکل احتمالاً لازم است QoS را برای VoIP ATA خود تنظیم کنید
  • تأخیر‌های طولانی در انتقال صدا

پشتیبانی ویپ در کیفیت صدا و تلفن

مشکلات مربوط به کیفیت ویپ می‌توانند ثابت یا پراکنده خود را نشان دهند. در روند پشتیبانی ویپ، می‌توان برخی را سریع شناسایی کرد اما هستند مواردی نادر که احتمالاً شما را با چالش روبرو می‌کنند.

پشتیبانی ویپ در اتصالات WAN و شبکه

مشکلات مربوط به شبکه می‌تواند بر اثر سطح سیگنال ضعیف، سخت‌افزار معیوب یا پهنای باند ضعیف باشد. اتصالات ISP و مسیریابی، هر دو نقش اساسی در کیفیت سرویس VoIP دارند. مشکلات احتمالی این حوزه شامل موارد زیر است:

  • صدای نابسامان از جمله نقاط مرده در مکالمه
  • تأخیر قابل توجه در صدا، اکو بد و ارتباط مخدوش شده
  • مشکلات پر تعداد در سرعت ارتباط در دوره‌های خاصی از شبانه روز
  • مشغول شدن سریع تماس‌ها، پیدا نشدن شماره‌های تماس و مشکلات غیر عادی دیگر
  • چرخه برق متعدد برای اصلاح قطعی اتصال به شبکه

پشتیبانی ویپ در حوزه رفع مشکلات اتصال شبکه، علاوه بر این که افزایش کیفیت ارتباطات را به همراه دارد، باعث حل مشکلات مرتبط دیگر نیز خواهد شد.

مشکلات فکس و سایر دستگاه‌ها

شناسایی این مشکلات راحت‌تر است و در رابطه با فکس و دیگر دستگاه‌ها معمولاً با خطا‌های ارتباطی مواجه می‌شوید. موارد زیر مشکلات رایج در این زمینه هستند:

  • خطا‌های فکس، که بیشتر خطا‌های ارتباطی است
  • ایراد در یکپارچه‌سازی سیستم هشدار
  • خطا در شماره‌گیری مودم‌ها و دستگاه‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند

در نظر داشته باشید که پشتیبانی ویپ و رفع برخی از مشکلات مربوط به فکس مبتنی بر ویپ، تقریباً غیر ممکن است. این موضوع به دلیل وجود انواع فناوری به هم پیوسته در این سرویس است.

مشکلات رایج در مرکز تماس و چگونگی حل مشکلات VoIP 

با آگاهی از انواع مسائلی که ممکن است در حین استفاده از سیستم ویپ با آن­ها روبرو شوید، می­توانید در هنگام بروز مشکل، به راحتی از راه ­حل مشخص آن استفاده کنید.

در این بخش به ۴ مورد از ایرادات رایج در مرکز تلفن ویپ اشاره می‌کنیم که نیازمند پشتیبانی ویپ هستند. در واقع این مشکلات پر تکرارترین ایرادات استفاده از این فناوری در مرکز تلفن کسب و کار شما است که شاید با آن‌ها روبرو شوید:

از دست دادن تماس‌های دریافتی

اگر مودم IDA یا آداپتور ATA توسط ارائه‌دهنده ویپ شما رجیستر نشوند، امکان دریافت تماس‌های ورودی از بین خواهد رفت. ارائه‌دهنده خدمات ویپ زمانی که پاسخی از IAD دریافت نکند، تماس را به پست صوتی شما هدایت خواهد کرد. البته این موضوع منوط به فعال بودن خدمات «پست صوتی» بر روی مرکز تلفن ویپ شما خواهد بود تا تماس دریافتی مسیریابی شود. چنانچه خدمات صوتی ویپ نیز فعال نباشد، تماس گیرنده با «مشغول بودن» یا «عدم امکان برقراری تماس» مواجه خواهد شد. بنابراین فعال بودن پست صوتی، از موارد ضروری پشتیبانی ویپ در مرکز تماس شما خواهد بود. دلایل مشکل از دست دادن تماس‌های دریافتی، موارد زیر است:

  • قطع شدن اتصال به شبکه
  • قطعی برق
  • مسدود کردن سیگنال دهی به IAD، توسط فایروال یا ناتوانی روتر در ترجمه صحیح NAT

برای رفع قطعی اتصال شبکه، چرخه برق مودم و روتر را بررسی کنید و چنانچه مشکل برطرف نشد با پشتیبانی ویپ یا ISP خود تماس بگیرید. یکی از راه حل‌هایی که برخی از ارائه‌دهندگان VoIP در دسترس شما قرار می‌دهند، ویژگی «Call Forwarding upon the Loss of Registration» است. اگر این ویژگی فعال باشد، در صورت قطع اتصال شبکه به هر دلیل، تماس دریافتی به طور خودکار به یک شماره از پیش تعیین شده ارسال می‌شود.

پراکندگی و کیفیت پایین صدا

صدای پراکنده و متلاطم در حین تماس، معمولاً به دلیل کمبود پهنای باند کافی یا شلوغی شبکه و کندی در اتصال به وجود می‌آید. اگر این مشکل در مرکز تلفن شما مداوم است، موارد زیر را بررسی کنید:

  • برنامه‌های کاربردی مانند اشتراک‌گذاری فایل، بازی آنلاین یا هر نرم‌افزاری که بخشی از پهنای باند شما را اشغال می‌کند، را بررسی نمایید.
  • وجود بد‌افزار‌ها را بررسی کنید
  • از تست پهنای باند استفاده نمایید
  • با کمک از پشتیبانی ویپ خود، تأخیر غیر معمول در اتصال شبکه را بررسی کنید

همان طور که گفته شد، مشکل پراکندگی صدا به دلیل پهنای باند ناکافی یا اختلال در آن است. برای رفع این ایراد با ISP و ارائه‌دهنده خدمات ویپ خود تماس بگیرید تا سطح پهنای باند بیشتری در اختیارتان بگذارد. چنانچه ایراد مربوط به تأخیر و اختلال در رد و بدل شدن داده‌های شبکه است، به پشتیبانی ایزابل یا ویپ خود اجازه دهید آن را بررسی کند. همچنین بسیاری از ارائه‌دهندگان VoIP کده فشرده‌تر یا تنظیمات صرفه‌جویی در پهنای باند را ارائه می‌دهند که می‌تواند مشکل شما را حل کند.

شنیدن اکو صدا

اکو (Echo) صدایی است که در یک فاصله زمانی کوتاه بعد از صدای شما تکرار می‌شود و معمولاً به دلایل زیر رخ می‌دهد:

  • بازخورد آکوستیک صدای شما در طرف دیگر تماس که دوباره برگشت داده می‌شود
  • وجود دستگاه‌های دیگر در نزدیکی مودم IAD مانند Caller ID یا جدا‌کننده (Splitter) که باعث عدم تطابق امپدانس (impedance) می‌شود
  • تأثیرات الکتریکی در خطوط تلفن بی‌کیفیت

پشتیبانی ویپ در این زمینه و برای جلوگیری از برگشت صدا، حذف ID caller و جدا‌کننده‌ها را یکی از روش‌های حل این مشکل می‌داند. یکی دیگر از راه‌حل‌های رفع این ایراد، قرار دادن صدای گوشی روی تنظیمات پایین است.

نویز در صدا

وجود نویز یا استاتیک در صدا به احتمال فراوان، در اثر تداخل سیگنال‌های آنالوگ در خطوط یا دستگاه تلفن است. این ایراد یک تداخل الکتریکی است که می‌تواند به دلایل زیر ایجاد شود:

  • ولتاژ الکتریکی اضافه توسط یک سیستم هشدار، ‌شناسه تماس گیرنده (Caller ID) جداگانه یا سیم کشی معیوب ایجاد شود
  • تداخل ایجاد شده از دستگاه‌های بی‌سیم در تلفن‌های بی‌سیم
  • سیگنال‌های ضعیفی که از تلفن‌های بی‌سیم منتشر می‌شود
  • استفاده از منبع تغذیه اشتباه و نامناسب برای تقویت دستگاه IAD یا آداپتور ATA

برای رفع مشکل نویز در صدا، از شارژ کامل تلفن‌های بی‌سیم و سلامت باتری‌ها اطمینان حاصل کنید. در انتخاب منبع تغذیه با کیفیت و البته مناسب برای سیستم خود، دقت نمایید. می‌توانید تلفن را مستقیم و بدون واسطه، به آداپتور آنالوگ یا مودم IAD وصل کرده و ببینید نویز از بین می‌رود یا خیر. در نهایت و برای اطمینان از رفع مشکل، با پشتیبانی ویپ خود تماس بگیرید. ما در الوویپ، تلاش می‌کنیم بهترین خدمات پشتیبانی VoIP را به شما عزیزان ارائه دهیم. کافیست به ما اعتماد کنید و با خرید نرم افزار ویپ الوویپ، ما را بعنوان پشتیبان خدمات ویپ خود، انتخاب کنید.

پشتیبانی ویپ VoIP برای کسب و کارها چه ضرورتی دارد؟

کسب و کارهای کوچک و بزرگ به منظور ارتباط با مشتریان، نیاز به ارتباطات تلفنی دارند. مشتریان ممکن است برای طرح سوالات یا سفارش محصولات خود با شرکت شما تماس بگیرند. بنابراین، دریافت به موقع تماس مشتری می­تواند احتمال جذب مشتری را افزایش دهد. در واقع، از دست دادن تماس‌ های مشتری می‌تواند باعث کاهش میزان درآمد و در نتیجه عدم موفقیت کسب و کار شود. بنابراین، دسترسی به سیستم مدیریت تماس مانند سیستم ویپ می­تواند برای کسب و کارها اهمیت زیادی داشته باشد.

از مهمترین مزایای نرم ­افزار مرکز تماس برای سازمان شما، خدمات پشتیبانی مشتریان VoIP با کیفیت و همه جانبه در این سیستم است. یک سیستم ویپ کارآمد و یکپارچه به کارشناسان شما کمک می­کند تا به سرعت به اطلاعات مشتریان دسترسی پیدا کنند و آن­ها را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند. همچنین، از قابلیت ­های پشتیبانی ویپ می­توان به قابلیت برون سپاری تماس‌­های تلفنی اشاره کرد. در صورت برون سپاری تماس می‌توانید در هر مکانی بدون محدودیت بتوانید پاسخگوی تماس­ها باشید.

پشتیبانی VoIP مرکز تماس الوویپ

راهنمای پشتیبانی VoIP به غیر از مسائل فنی، شامل ارائه و آپدیت نرم‌افزار، پشتیبانی ایزابل، انجام تنظیمات از راه دور، آموزش ویپ، تعمیر و نگهداری تجهیزات سخت‌افزاری و بسیاری دیگر است. ممکن است در هنگام نصب یا استفاده از مرکز تلفن ویپ، با مشکلاتی نظیر آن چه در این مقاله بیان شد، برخورد کنید. با انتخاب ارائه دهنده خوب، دیگر نگرانی بابت مشکلات رایج در سیستم ندارید.  شما می‌­توانید جهت هرگونه پشتیبانی با سامانه الوویپ  تماس بگیرید و با استفاده از مشاوره کارشناسان ما، بهترین کیفیت پشتیبانی را دریافت نمایید.

سوالات متداول

نرم افزار VoIP چگونه باعث کاهش هزینه‌های شرکت من می‌شود؟

با الوویپ نیازی به سیم‌کشی اختصاصی برای خطوط تلفن ندارید و همچنین تمام تماس‌های داخلی مجموعه شما رایگان خواهد بود.

هزینه راه‌اندازی و نگهداری نرم افزار ویپ چگونه است؟

این سامانه چون بر پایه فناوری ویپ طراحی شده است، برای راه‌اندازی آن نیازی به سیم‌کشی مجزا و تجهیزات اضافی نخواهند داشت.

چگونه می­توان با تیم پشتیبانی ویپ تماس گرفت؟

چگونگی تماس با تیم پشتیبانی VoIP، با توجه به نیاز و روش مورد علاقه شما متفاوت است؛ ارتباط تلفنی، چت آنلاین، تیکت­های کاری و ایمیل بعضی از روش­های تماس هستند.

آیا می‌توان واحدها و شعب مختلف را به هم متصل کرد؟

از دیگر ویژگی‌هایی نرم افزار مرکز تماس باید به قابلیت ایجاد ارتباط گسترده بین شعب یک سازمان اشاره کرد. سامانه مدیریت مرکز تماس ویپ این امکان را برای شما فراهم می‌کند که تمام شعب و واحدهای مختلف سازمان خود را با هم مرتبط سازید.

چگونه می‌توانیم بر عملکرد مجموعه نظارت داشته باشیم؟

شما به عنوان مدیر یک مجموعه می‌توانید در یک داشبورد مدیریتی، تعداد تماس‌های فعال، تعداد اپراتورهای فعال، تعداد کاربران در صف انتظار و اطلاعاتی از تعداد تماس‌های ازدست‌رفته، میانگین زمان انتظار کاربر و میانگین زمان مکالمه با اپراتورها را داشته باشید.

ارسال پیامک صوتی چگونه است؟

ماژول ارتباط با سامانه پیامکی این قابلیت را برای شما ایجاد می کند تا برای مشتریان خود در طی فرآیند تماس یا در انتهای آن پیامک ارسال نمایید.

پشتیبانی تلفنی VoIP، شامل چه مواردی است؟

قرارداد پشتیبانی تلفنی ویپ، می­تواند متناسب با نیازهای شما همه موارد سخت­افزاری و نرم­افزاری مرکز تماس را در برگیرد.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

0 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای جامع پشتیبانی VoIP (ویپ)؛ ویژگی ها و امکانات»

    1. سلام. مدت زمان پشتیبانی الوویپ یکسال به صورت رایگانه و بعد از پایان یکسال، با پرداخت هزینه پشتیبانی برای شما قابل تمدیده

  1. مقاله خوبی بود فقط نکته ای که لازم میدونم اضافه ذکر کنید اینه که چه مواردی بهتره تو قرارداد پشتیبانی آورده شن. مثلا آیا شرکت ارائه دهنده اجازه دسترسی به اطلاعات رو داره یا خیر، یا اینکه کارفرما اجازه دسترسی اطلاعات به شخصی غیر از کارشناس رو میتونه بده یا نه

    1. سیستم ویپ روی سرور خودتون نصب میشه و شرکت ارائه دهنده به اطلاعات شرکت شما دسترسی نداره و حریم خصوصی شما رعایت میشه. شما به عنوان کارفرما می‌تونین تصمیم بگیرین چه افرادی داخل مجموعه علاوه بر کارشناس، به اطلاعات دسترسی داشته باشن.

  2. به عنوان تجربه میگم که اگر قصد خرید و استفاده از خدمات پشتیبانی ویپ رو دارید، بهتره تو متن قرارداد به صورت دقیق تمام موارد رو ذکر کنید.مثلا تجهیزات VOIP شما، مثل تلفن تحت ‌شبکه، گیت‌وی، هدست و هر سخت افزار دیگه شامل قرارداد پشتیبانی شما هست یا نیست؟ یا اگر نیاز به حضور ماهانه کارشناس در مجموعه هتس حتما اشاره کنید

    1. بله از نکات مهم زمان نوشتن قرارداد، مشخص کردن این نکات جزئیه و ما در مجموعه الوویپ همیشه این نکات رو برای نوشتن قرارداد رعایت می‌کنیم

  3. معمولا تعهد زمان پشتیبانی محدود به ساعات کاری در روزهای کاری میشه یا حالتی وجود داره که در صورت نیاز بشه از پشتیبانی ۲۴ساعته استفاده کرد؟

    1. علیرضا سلطانی

      پشتیبانی برای کاربران در ساعات کاری انجام میشه و کارشناس‌های ما پشتیبانی رو برای شما انجام میدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید