۶ معیار کلیدی در انتخاب سیستم تلفنی VoIP

معیارهای انتخاب VoIP

قبل از اینکه درباره معیارهای انتخاب VoIP صحبت کنیم، به کمی عقب‌تر برمی‌گردیم. در طول سال های اخیر، خطوط ثابت آنالوگ به تدریج حذف شدند و ارائه دهندگان خدمات تلفن دیجیتال جایگزین آنها شدند. این سرویس‌ها از پروتکل اینترنت (IP) برای انتقال اطلاعات و تماس های تلفنی، به جای شبکه سنتی تلفن سوئیچ شده عمومی (PSTN) استفاده می کنند.

ارائه دهندگان زیادی در زمینه سیستم تلفن ویپ وجود دارند، و تصمیم گرفتن اینکه کدام یک برای شما مناسب‎‌تر است، دشوار است؛ به خصوص اگر مطمئن نیستید که دقیقا به دنبال چه هستید. با این حال، با انجام برخی تحقیقات و در نظر گرفتن دقیق نیازهای خود، می توانید از میان گزینه های زیادی که در دسترس شماست، راه حلی عالی بیابید. در ادامه این مقاله درباره معیارهای انتخاب VoIP صحبت خواهیم کرد. همراهمان باشید!

بیشتر بخوانید: VoIP چیست و چگونه کار می‌کند؟

یک نکته مهم قبل از انتخاب سیستم تلفن دیجیتال

تماس با ارائه دهندگان سیستم تلفن اینترنتی نباید اولین کاری باشد که انجام می دهید. در عوض، شما باید قبل از هرچیزی اطلاعاتی در خصوص نرم افزار VoIP و نحوه ساز و کار آن جمع آوری کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا با درک بهتری از سیستم  VoIP، بتوانید مشکلات احتمالی را شناسایی کرده و در صورت نیاز به ارائه دهندگان سیستم تلفنی مراجعه کنید. همچنین، آشنایی با این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا از امکانات و قابلیت های سیستم VoIP به طور کامل استفاده کنید و کارایی بیشتری در ارتباطات شرکت خود داشته باشید.

آیا ارتقا از تلفن ثابت به VoIP آسان است؟

انتقال از PSTN به تلفن اینترنتی نسبتاً ساده است و به هیچ سخت افزار تخصصی نیاز ندارد. برای راه اندازی ویپ (VoIP) نیازی به زمان طولانی یا هزینه سنگین نیست. شما می توانید به سادگی یک آداپتور تلفن آنالوگ بخرید و از خدمات VoIP لذت ببرید؛ بنابراین نیازی به خرید تلفن VoIP خاص یا جایگزینی تلفن آنالوگ فعلی خود نیست.

همچنین می‌توانید با کمک برنامه‌های تلفن همراه، دستگاه‌های شخصی خود را تغییر دهید. حتی مجبور نیستید شماره خود را تغییر دهید! شما می توانید به سادگی شماره فعلی خود را انتقال دهید، به خصوص اگر از قبل پایگاه مشتری ثابتی دارید.

تنها عامل ضروری که باید در نظر گرفت، کیفیت اتصال اینترنت شماست. ممکن است لازم باشد طرح اینترنت خود را ارتقا دهید تا پهنای باند اضافی مورد نیاز را در خود جای دهد و بهترین کیفیت صدا و تماس ها را داشته باشید.

معیار انتخاب سیستم تلفنی VoIP

۶ عامل مهم در انتخاب ارائه دهنده ویپ 

امروزه با وجود تعداد زیادی از ارائه دهندگان، انتخاب بهترین VoIP می تواند بسیار دشوار باشد. در اینجا ۶ عامل وجود دارد که در نظر گرفتن آنها می‌تواند به شما در تصمیم گیری صحیح کمک می کند:

  1. ویژگی های پیشرفته

چه از خدمات VoIP برای کسب و کار خود و چه در خانه استفاده کنید، می‌توانید به جای خطوط تلفن سنتی از اتصال اینترنت خود برای برقراری تماس تلفنی استفاده کنید. اما علاوه بر این، ویژگی های دیگری وجود دارند که باید به آنها توجه کنید. به عنوان مثال، از مزایا و ویژگی‌های سیستم ویپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال تماس
  • مدیریت از راه دور
  • سهولت نصب و راه‌اندازی
  • پست صوتی
  • پاسخگوی خودکار (IVR)
  • کنفرانس ویدیویی

به علاوه، به لطف اکثر ارائه دهندگان VoIP که اپلیکیشن دارند، می توانید از طریق تلفن همراه، تبلت یا یک برنامه وب به خط کسب و کار خود دسترسی پیدا کنید. این نه تنها آسان و راحت است، بلکه می‌تواند برای کسب‌وکارهایی که کارمندان به طور دورکاری کار می‌کنند، موثر و کمک کننده باشد. تلفن های سنتی معمولاً انعطاف‌پذیری کمتری دارند و با محیط های کاری در حال تغییر سازگار نیستند.

  1. مقرون به صرفه بودن

هنگامی که نوبت به انتخاب یک ارائه دهنده تلفن VoIP می‎‌رسد، قیمت اغلب یکی از مهم ترین عوامل است. به طور کلی، ارائه دهندگان برندهای بزرگ و معروف معمولا گران تر هستند، اما آنها تمایل دارند سرعت بالاتر و پوشش بهتری ارائه دهند. اگر فقط از تلفن خود برای استفاده شخصی استفاده می کنید، چندین ارائه دهنده کوچکتر می توانند طرح های قابل مقایسه ای را با کسری از هزینه ارائه دهند، اما حتماً قبل از امضای هر قراردادی، آن را به طور دقیق بخوانید. برخی از ارائه دهندگان خدمات ممکن است به تعهد طولانی مدت نیاز داشته باشند یا هزینه های پنهانی دریافت کنند.

شایان ذکر است که با وجود این هزینه‌ها، با آسان‌تر شدن تماس‌های بین‌المللی و همچنین عدم نیاز به تعمیر و نگهداری، راه‌حل VoIP بهترین انتخاب مقرون‌به‌صرفه باقی می‌ماند. تقریباً همیشه، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی در صورت اتصال به اینترنت، می‌توانید از آن استفاده کنید.

  1. تخصص

با انتخاب یک شرکت ارائه دهنده معتبر، می توانید خطر اختلال در برنامه خود را به حداقل برسانید. هنگامی که به دنبال ارائه دهنده جدیدی هستید، حتماً در مورد تجربه و تخصص آنها در مورد نوع خدماتی که ارائه می‌دهند، سوال کنید. اختلال یا از کار افتادن سرویس یکی از نگرانی های بزرگ هنگام خرید VoIP است؛ به همین دلیل مهم است که ارائه‌دهنده ای را انتخاب کنید که تیمی از متخصصان داشته باشد که بتوانند به سرعت و کارآمد آن را حل کنند.

  1. مقیاس‌پذیری

با پیشرفت فناوری، توانایی های ارائه دهندگان خدمات تلفن نیز افزایش می یابد. خدمات تلفن ثابت سنتی بسیار محدود و غیر قابل انعطاف است و گاها نمی‌توان آن را ارتقا داد. اما سرویس‌های دیجیتال مانند VoIP بسیار مقیاس‌پذیر هستند و به کسب‌وکارها و افراد این امکان را می‌دهند تا به راحتی ارتباطات خود را تنظیم کنند. مهم نیست که شما می‌خواهید چه تغییراتی در سرویس ویپ خود ایجاد کنید (مانند افزودن ویژگی‌ها یا کاربران جدید)، این سرویس می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند و همچنان به درستی کار کند.

  1. یکپارچه سازی با سیستم های دیگر

اگر به دنبال یک سیستم کارآمد و خوب هستید، پیشنهاد می‌شود به دنبال ارائه‌دهنده‌ای باشید که قابلیت تطبیق و یکپارچه سازی ویپ با سیستم‌های دیگر را نیز ارائه می‌دهد. به این معنی که سرویس آنها می‌تواند با سایر برنامه‌های نرم‌افزاری که ممکن است قبلاً استفاده می‌کنید، مانند CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) کار کند. این قابلیت اتصال به سیستم‌های موجود می‌تواند به شما کمک کند تا عملیات تجاری خود را ساده کنید و همه چیز را کارآمدتر کنید. با مطالعه آموزش‌های VoIP می‌توانید به خوبی از پس این یکپارچه‌سازی بربیایید.

  1. امنیت

در عصر دیجیتال امروز، امنیت یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب VoIP است. با توجه به اینکه بخش اعظم زندگی ما به صورت آنلاین انجام می شود، داشتن یک شرکت خدمات تلفنی که بتواند پشتیبانی و خدمات مشتریان لازم برای ایمن ماندن را ارائه دهد، ضروری است. با ویژگی هایی مانند شناسه تماس گیرنده و مسدود کردن تماس، این شرکت ها می توانند به محافظت از مشتریان خود در برابر تماس های ناخواسته و مزاحمت کمک کنند.

علاوه بر این، بسیاری از ارائه دهندگان بی سیم اکنون رمزگذاری داده‌ها و سایر راهکار های امنیتی VoIP را برای کمک به محافظت از حریم خصوصی مشتریان خود ارائه می دهند. همیشه بررسی کنید که آیا ارائه دهنده شما پشتیبانی ارائه می دهد تا به شما در رفع مشکلات امنیتی کمک کند.

معیارهای انتخاب VoIP در گرو انتخاب ارائه دهنده مناسب

انتخاب یک ارائه دهنده خدمات تلفنی VoIP  اهمیت زیادی دارد و شما با کمی تحقیق می توانید بهترین سیستم مورد نیاز خود را پیدا کنید. در این مقاله به مزایای VoIP نکات و عواملی که قبل از خرید VoIP باید در نظر بگیرید، اشاره کرده ایم. نرم افزار مرکز تماس الوویپ به ارائه خدمات VoIP قابل اعتماد و با کیفیت برای رفع نیازهای ارتباطی کسب و کار شما اختصاص داده شده است. خدمات ما برای کمک به شما در به حداکثر رساندن کارایی و بهره وری طراحی شده اند.. با خدمات VoIP ما، می توانید با مشتریان و اعضای تیم خود به روشی مقرون به صرفه و قابل اعتماد در ارتباط باشید.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

0 دیدگاه دربارهٔ «۶ معیار کلیدی در انتخاب سیستم تلفنی VoIP»

  1. سورنا احمد زاده

    نمیدونم درست متوجه شدم یا نه، اگر در حال حاضر از سیستم تلفن ثابت سنتی استفاده میکنیم و بخواییم به سیستم ویپ ارتقا پیدا کنیم میتونیم همون شماره تلفن ثابت رو در ویپ داشته باشیم؟

  2. مجتبی ساریخانی

    بنظرم معیارهای سیستم ویپ با انتخاب ارائه دهنده متفاوت هست و باید جفتشون رو ملاک انتخاب قرار داد. برای مثال در مورد خود ویپ قابلیت یکپارچه سازیش بسیار اهمیت داره، و در مورد انتخاب ارائه دهنده خدمات پشتیبانی با کیفیت از همه چیز مهمتر هست!

    1. بله شما با درنظر گرفتن معیارهای متفاوت هم از سمت ارائه دهنده و هم از سمت نرم افزار در نهایت نرم افزار ویپ مدنظرتون رو انتخاب می‌کنین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید