۶ روش موثر برای افزایش کیفیت مدیریت مشتریان با فناوری ویپ (VoIP)

مدیریت-کیفیت-مشتریان

امروزه مدیریت مشتریان با فناوری ویپ (VoIP) به شما کمک می‌­کند تا کیفیت خدمات مرکز تماس خود را ارتقا دهید؛ زیرا با استفاده از این تکنولوژی می‌­توانید نیازهای تیم پشتیبانی خود برای رسیدگی موثر به مشتریان را برآورده سازید. تیم خدمات مشتریان مرکز تماس در واقع در خط مقدم سازمان شما هستند. قوی بودن یا ضعف این افراد می‌­تواند منجر به رشد و ارتقا یا شکست سازمان شما شود. فناوری مرکز تماسVoIP یک ابزار تجاری ضروری برای بهینه‌­سازی تعاملات با مشتریان است؛ همین ویژگی سبب شده که محبوبیت فزاینده‌­ای بین مشاغل امروزی داشته باشد.

به دلیل نقش موثر ویپ در مدیریت مشتری همواره کسب‌وکارهای بیشتری می‌خواهند از آن برای پشتیبانی مشتریان و ساده­‌سازی فرآیندهای تجاری خود استفاده کنند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ۶ ویژگی مهم ویپ که مدیریت مشتریان و تیم پشتیبانی آن‌­ها را آسان­‌تر و بهینه­‌تر می‌سازد باهم بررسی کنیم.

روش‌­های موثر در بهینه­‌سازی مدیریت مشتریان با VoIP

فناوری ویپ مزایای مهمی در کمک به بهینه‌­سازی خدمات مشتریان کسب‌وکارها دارد، در ادامه به برخی از مهم‌­ترین این موارد اشاره می­‌کنیم.

ارتباطات یکپارچه

فناوری VoIP استراتژی ارتباطی یکپارچه‌­ای را ارائه می­‌دهد و تضمین می‌کند که همه کانال‌های تعامل با مشتری اعم از تماس‌ها، پیام‌ها یا کنفرانس‌های ویدئویی در یک صفحه مشترک در دسترس باشند. این ویژگی سبب بهینه­‌سازی هر گونه تبادل ارتباطی سازمان شما می­‌شود.

مدیریت-کیفیت-مشتریان

یک پلتفرم یکپارچه تضمین می‌کند که کارشناسان خدمات مشتری (CSR) بین ابزارهای مختلف سرگردان نخواهند بود؛ بنابراین کارایی مرکز تماس را افزایش داده و به مشتریان راهکارهای بهینه و سریع ارائه می‌­دهد. علاوه بر این، تسهیل ارتباطات داخلی بین اعضای تیم، باعث می­‌شود که مشکلات مشترک به سرعت حل شوند.

حذف محدودیت مکانی و زمانی

تصور کنید مشتری قصد دارد از یک منطقه زمانی متفاوت با تیم خدمات مشتریان شما ارتباط بگیرد. در سیستم­‌های ارتباطی سنتی، تعامل با مشتریان به ساعات کاری یا مکان­‌های جغرافیایی خاصی محدود می­‌شود. تلفن ویپ محدودیت‌های جغرافیایی و زمانی مرکز تماس را حذف می‌کند و قابلیت دسترسی بالایی ارائه می‌دهد. کارشناسان مرکز تماس شما می­‌توانند از هر مکانی به سیستم ویپ متصل شوند و بدون محدودیت­‌های زمانی و مکانی به سوالات و نگرانی‌­های مشتریان رسیدگی کنند.

افزایش دسترسی مشتری به پشتیبانی

مشتریان همیشه به‌ دنبال شرکت‌­هایی هستند که مشتاق برآورده ساختن نیازهای آن­‌ها باشند. پشتیبانی VoIP با استفاده از روش‌­های زیر به شما در تحقق این انتظار کمک می­‌کند:

  • ارتباط مستقیم به کارشناس مربوطه: امروزه دامنه تحمل افراد کاهش یافته است. آن­‌ها می‌­خواهند هر چه سریع‌­تر پاسخ سوال خود را دریافت کنند. با کمک فناوری VoIP به‌سادگی می­‌توانید تماس‌­گیرندگان را به بخش مربوطه ارتباط دهید و پاسخ‌گویی بهینه‌ای برای آن‌ها فراهم سازید. به این ترتیب در زمان آن‌ها صرفه‌­جویی می‌­کنید و رضایت مشتریان را افزایش می‌­دهید.

مدیریت-کیفیت-مشتریان

  • جلوگیری از رها کردن تماس: درصورتی که صف انتظار برای ارتباط با اپراتور طولانی باشد می‌­توانید گزینه تماس برگشتی از جانب شرکت را به آن‌ها ارائه دهید؛ در این صورت افرادی که از انتظار طولانی خسته می‌­شوند یا عجله‌­ای برای دریافت پاسخ ندارند؛ می­‌توانند بجای رها کردن تماس گزینه تماس از جانب شرکت را انتخاب کنند. در این صورت نرخ تماس‌های رها شده نیز کاهش می‌یابد.
  • تبدیل پست صوتی به متن: اگر کارمندی تماسی در دسترس نباشد، می‌­تواند بعداً به پیام‌­های صوتی پاسخ دهد. سیستم‌های تلفن VoIP، پست‌های صوتی را به صورت فایل‌های صوتی ذخیره می‌کنند و قابلیت ارسال این فایل­‌ها از طریق ایمیل و به‌صورت متنی نیز وجود دارد. این قابلیت تجربه کاربری یکپارچه­‌ای را ارائه می­‌دهد و نیازهای مشتریان را با پاسخ‌­دهی دقیق و جامع برآورده می­‌کند.

استفاده از قابلیت تماس رایگان با شرکت

فرقی نمی‌­کند که یک کسب‌وکار کوچک باشید یا شرکت بزرگ، در هر صورت شما می‌­توانید از قابلیت تماس رایگان با شماره VoIP خود برای تسهیل ارتباط با مشتریانتان استفاده کنید. یک شماره تلفن رایگان به شما امکان می­‌دهد تا به بازارهای جدیدی وارد شوید؛ و اعتبار خاصی برای کسب‌وکارتان ایجاد می­‌کند. درعین‌حال به مشتریان بالقوه خود این پیام را می­‌رسانید که شما یک سیستم تجاری قوی هستید.

به این ترتیب مشتریان شما می‌توانند بدون توجه به موقعیت جغرافیایی خود و بدون نگرانی بابت هزینه­ تماس­‌های بین شهری، از طریق شماره تلفن رایگان با تیم مرکز تماس شما ارتباط بگیرند.

بهبود فرآیندهای کسب‌وکار

VoIP با ارائه ابزارهای مناسب برای سنجش اثربخشی رویکرد مشتری، فرآیندهای تجاری سازمان­‌ها را بهبود می­‌بخشد. این فناوری داشبوردهای صف تماس را ارائه می­‌دهد و از این طریق یک نمای کلی از فعالیت‌­های تیم پشتیبانی مشتریان را در اختیار مدیر قرار می‌­دهد.

اطلاعات داشبورد مدیر شامل موارد زیر می‌­شود:

  • تعداد تماس‌­های پاسخ داده شده
  • تعداد تماس­‌گیرندگانی که تلفن را قطع کردند
  • میانگین زمان پاسخ‌گویی
  • مدت زمان تماس

در حالت ایده‌­آل باید به یک درخواست طی مدت ۲۰ ثانیه یا کمتر پاسخ داده شود. مدیران می­‌توانند هجم تماس‌­ها را بررسی و تحلیل کنند تا بدانند که آیا تماس­‌ها بی‌پاسخ می­‌مانند یا خیر. براین‌اساس نتایج این تحلیل می‌­توانند در مورد افزایش یا کاهش نیروی کار، یا تغییر استراتژی­‌های مرکز تماس تصمیم بگیرند.

امنیت و انطباق

برای تعامل موثر با مشتری فقط برقراری تماس کافی نیست. مشتریان نیاز دارند به شما اعتماد کنند؛ فناوری VoIP دارای پروتکل‌­های امنیتی رمزگذاری شده است که تضمین می­‌کند هر گونه ارتباطی در مرکز تماس شما بصورت ایمن برقرار و ذخیره شود.

در مورد صنایع و شرکت‌­هایی با قوانین سختگیرانه‌­ای برای مباحث امنیتی و حفاظت از داده‌ها دارند، امنیت سیستم VoIP تضمین می‌کند که زیرساخت‌های ارتباطی پیشرفته با امنیت بالا را برای کسب‌وکار و مشتریانتان فراهم کنید.

ارتقا خدمات مدیریت مشتریان با کمک فناوری ویپ

مدیریت مشتریان با VoIP، خدمات کسب‌وکار شما را به سطح بالاتری ارتقا می­‌دهد. ویپ نسبت به تلفن­‌های سنتی، انعطاف­‌پذیری بسیار بیشتری به سازمان شما می­‌دهد؛ و کمک می­‌کند تا مسیر سفر مشتریان شما هموارتر و کم‌هزینه‌­تر باشد. همین امر سبب می­‌شود که مشتریان از تعامل با سازمان شما رضایت بیشتری داشته باشند، و حتی تبدیل به سفیران برند شما در میان دوستان و آشنایان خود شوند.

نقش ویپ در مدیریت مشتری به این موارد محدود نمی­‌شود، بلکه این فناوری نوین نحوه مدیریت، تعامل و درک مشتریان شما را متحول می­‌سازد.

اگر می‌خواهید در مورد اینکه چگونه مدیریت مشتریان با VoIP، منجر به ارتقای خدمات مرکز تماس شما می­‌شود، اطلاعات بیشتری کسب کنید، با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید تا درباره امکانات و راهکارهای مرکز تماس ما اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

 

 

سوالات متداول

  • VoIP چگونه انجام وظایف تیم خدمات مشتریان را منعطف می­‌سازد؟

با استفاده از فناوریVoIP کارشناسان مرکز تماس می‌­توانند از دفتر کار، خانه یا حتی هنگام سفر پاسخ‌گوی سوالات مشتریان شما باشند.

  • فناوری نوین VoIP چه مزایایی برای مرکز تماس دارد؟
  1. ‏هزینه پایین‌­تر
  2. افزایش دسترسی
  3. قابلیت حمل کامل
  4. مقیاس‌­پذیری بالاتر
  5. ویژگی‌­های پیشرفته برای تیم‌­های کوچک و بزرگ
  6. کیفیت صدای واضح‌­تر
  7. پشتیبانی از خدمات چندوظیفه‌­ای
  8. انعطاف­‌پذیری بیشتر
  • VoIP چگونه بهره‌­وری مرکز تماس را افزایش می‌­دهد؟

ویژگی‌های خاص ویپ مانند غربالگری و نظارت بر تماس، به سازمان کمک می‌کند در زمان باارزش خود صرفه‌جویی کند، و زمان انتظار مشتریان را به حداقل برساند.

  • چرا VoIP بهتر از سیستم تلفن­‌های سنتی است؟

ویپ نسبت به خطوط تلفن ثابت دارای مزایایی مثل: هزینه‌­های پایین­‌تر، انعطاف‌­پذیری بیشتر، قابلیت جابجایی و امنیت است.

  • هدف اصلی فناوری VoIP چیست؟

این فناوری امکان برقراری تماس مستقیم از رایانه را فراهم می­‌سازد. در حالت کلی با استفاده از بستر اینترنت، سرعت و کیفیت ارتباطات تجاری سازمان‌ها را ارتقا می‌­دهد.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

تلفن ابری
سیستم تلفنی ویپ

تلفن ابری چیست + مزایا و معایب

یک ارتباط موثر و قابل اعتماد، سنگ بنای هر کسب و کار موفق محسوب می‌شود. سیستم‌های تلفن ابری

2 دیدگاه دربارهٔ «۶ روش موثر برای افزایش کیفیت مدیریت مشتریان با فناوری ویپ (VoIP)»

  1. نرم افزار ویپ امکان دسترسی مشتریان به خدمات شرکت رو راحتتر کرده و محدودیت ساعت کاری در خیلی موارد حذف شده، همه این موارد باعث میشه مشتری به یک سازمان وفادار بشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید