اهمیت مرکز تماس VoIP برای موسسات آموزشی

چرا مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزشی به VoIP نیاز دارند؟

تمامی مؤسسات آموزشی برای ارائه خدمات درجه یک و عالی به دانش آموزان، والدین و کارکنان به ارتباطات موثر نیاز دارد. مراکز تماس VoIP دارای ویژگی ها و مزایای زیادی هستند  که به طور خاص نیازهای موسسات آموزشی را برطرف می‌کند. در این مقاله، به بررسی اهمیت، مزایا و ویژگی های مراکز تماس VoIP برای موسسات آموزشی می‌پردازیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چرا مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزشی به VoIP نیاز دارند؟

همانطور که ئر مقاله دیگری به تعریف ویپ (VoIP) پرداختیم، موسسات آموزشی مانند هر صنعت دیگری نیز برای ایجاد ارتباطات موثر به سیستم تلفنی VoIP نیازمندند. دلایل استفاده ویپ برای این موسسات عبارتند از:

  • انعطاف پذیری برای کار از خانه
  • صرفه جویی در هزینه و مقیاس پذیری
  • همکاری پیشرفته و آموزش از راه دور

در ادامه به تشریح هریک به طور جداگانه می‌پردازیم.  

انعطاف پذیری برای کار از خانه

شما می توانید با استفاده از سیستم تلفن VoIP به معلمان و کارمندان خود این امکان را دهید تا از هر کجا کار کنند. هر یک از اعضای تیم شما می‌توانند از هر مکانی کار کنند و از هر دستگاهی به همه ویژگی‌های معمول سیستم تلفن خود دسترسی داشته باشند. معلمان شما می‌توانند از شماره مجازی با والدین تماس بگیرند، بدون اینکه شماره موبایل شخصی خود را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

صرفه جویی در هزینه و مقیاس پذیری

مراکز تماس VoIP در مقایسه با سیستم های تلفن سنتی، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها برای مؤسسات آموزشی دارند. با استفاده از نرم افزار VoIP، مؤسسات می توانند نیاز به سخت افزار پرهزینه، تعمیر و نگهداری و هزینه های مسافت طولانی را از بین ببرند. علاوه بر این، مراکز تماس VoIP مقیاس پذیری را ارائه می دهند و به مؤسسات اجازه می دهند خطوط تلفن و ظرفیت تماس خود را در صورت نیاز تنظیم کنند. در دوره های اوج مانند پذیرش یا ثبت نام، موسسات آموزشی می توانند به راحتی افزایش حجم تماس را بدون هزینه اضافه کردن خطوط تلفن فیزیکی انجام دهند.

صرفه جویی در هزینه و مقیاس پذیری

همکاری موثر و آموزش از راه دور

در عصر دیجیتال امروزی، یادگیری و همکاری از راه دور اهمیت ویژه ای پیدا می کند. مراکز تماس VoIP جلسات مجازی، وبینارها و کنفرانس های صوتی را تسهیل می کنند و همکاری بین دانش آموزان، معلمان و مدیران را بدون توجه به موقعیت فیزیکی آنها تقویت می کنند. ویژگی‌هایی مانند اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش و اشتراک‌گذاری فایل ها، تبادل اطلاعات یکپارچه را امکان‌پذیر می‌کند و تجربه کلی یادگیری را افزایش می‌دهد. با مراکز تماس VoIP، موسسات آموزشی می توانند فرصت های یادگیری و آموزش از راه دور را بدون به خطر انداختن کارایی توسعه دهند.

ویژگی های سیستم های تلفن VoIP برای  موسسات آموزشی

استفاده از   VoIP برای مشاغل و صنایع ، مزایا و ویژگی های زیادی را در پی دارد. از جمله این ویژگی‌ها عبارتند از:

تماس با کیفیت HD

سیستم‌های تلفن VoIP کیفیت صوتی فوق‌العاده‌ای را برای همه تماس‌های کارکنان شما ارائه می‌کنند. با خرید سیستم VoIP، می‌توانید صدای با کیفیت بالا (HD) را برای همه تماس های تلفنی تان فراهم کنید. در این صورت هنگام آموزش، نگرانی بابت افت کیفیت صدا ندارید.

کنفرانس تلفنی

با سیستم های تلفن معمولی فقط تعداد محدودی از شرکت کنندگان می‌توانند در یک تماس کنفرانسی شرکت کنند. سیستم تلفنی VoIP تعداد بیشتری از افراد رادر یک تماس تلفنی به طور همزمان جا می‌دهد. این ویژگی، محدودیت های مالی و فیزیکی را از بین می برد و برای مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزشی انتخاب مناسبی است.

توزیع خودکار تماس  (ACD)

توزیع خودکار تماس یک سیستم پیشرفته است که از مسیریابی مبتنی بر خط استفاده نمی کند، بلکه تماس ها را به طور مساوی به واجد شرایط ترین نماینده موجود وصل می کند. ACD های مدرن مکان تماس گیرنده، زمان روز، زبانی که تماس گیرنده صحبت می کند و ماهیت موضوعی که تماس گیرنده می خواهد در مورد آن صحبت کند را شناسایی می کند این ویژگی برای موسسات آموزشی که تعداد ثبت نامی زیاد در طول روز دارند، مناسب است.

مدیریت تماس پیشرفته

به وسیله VoIP می‌توانید تماس های خود را با کاربران و تیم های مختلف با قابلیت های تلفن گویا و خودکار هدایت کنید. همچنین می توانید منوهای تماس خودکار ایجاد کنید و گزینه های ارسال سفارشی را متناسب با برنامه خود تنظیم کنید. موسسات آموزشی مانند آموزشگاه زبان، موسیقی و … می‌توانند از این قابلیت برای پاسخ به سوالات متداول دانشجویان، اعلام قیمت ها، روز کلاس ها و … استفاده کنند.

مدیریت تماس پیشرفته

ضبط تماس

یکی از قابلیت های مهم سیستم VoIP ضبط کامل تماس را با سیستم VoIP خود به راحتی فعال کنید. می توانید تمام تماس ها و تماس های کنفرانسی خود را ضبط کنید تا هیچ اطلاعات مهمی را از دست ندهید. همه ضبط‌های شما به صورت ایمن در پورتال مشتریان ما ذخیره می‌شوند تا در صورت نیاز آن را دانلود کنید.

نتیجه

مراکز تماس VoIP برای موسسات آموزشی مزایای بی شماری را در پی دارد. مراکز تماس VoIP با ساده‌سازی فرآیندهای اداری، افزایش دسترسی، صرفه‌جویی در هزینه و مقیاس‌پذیری، تسهیل یادگیری و همکاری از راه دور، و ارائه ویژگی‌های پیشرفته مدیریت تماس، به طور قابل توجهی به موفقیت مؤسسات آموزشی کمک می‌کنند. استقبال از این فناوری، مؤسسات را قادر می سازد تا خدمات ارتباطی کارآمد و شخصی سازی شده را ارائه دهند و محیط یادگیری مثبتی را برای دانش آموزان، والدین و کارکنان ایجاد کنند. از آنجایی که ارتباطات نقشی حیاتی در موسسات آموزشی ایفا می‌کند، پیاده‌سازی مراکز تماس VoIP گامی آینده‌نگر در جهت افزایش فرآیندهای ارتباطی و برآورده کردن نیازهای در حال تحول چشم‌انداز آموزشی است.

سامانه مرکز تماس الوویپ با دارا بودن از تمام ویژگی های ذکر شده، تجربه ویژه ای را برای مرکز تماس مشاغل فراهم کرده است. در صورت تمایل به خرید سیستم ویپ یا نصب و راه اندازی VoIP با ما تماس بگیرید.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

0 دیدگاه دربارهٔ «اهمیت مرکز تماس VoIP برای موسسات آموزشی»

  1. درسته که بیش از یک دهه ست آموزش آنلاین بصورت رسمی در دانشگاههای ایران هم شکل گرفته! اما همه گیری بیماری کرونا رشد بی سابقه دورکاری و آموزش از راه دور در دنیا شد. به طوری که تقویت ابزارهای تسهیلگر آموزش مجازی یا دورکاری به شکل یک ضرورت انکار ناپذیر دراومده!

    1. علیرضا سلطانی

      بله به صورت کلی امروزه دورکاری تو هر زمینه‌ای اهمیت پیدا کرده و عمده افراد هم به سمت آموزش مجازی و کارهای دورکاری هستن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید