کاربرد سیستم تلفن VoIP در تجارت الکترونیک

ویپ-در-تجارت-الکترونیک

امروزه، استفاده از VoIP در شرکت­‌های تجارت الکترونیک، امری رایج و ضروری محسوب می­‌شود. با محبوبیت بیشتر VOIP در امور تجارت الکترونیک، تعداد ارائه دهندگان این خدمات نیز بیشتر می­‌شود؛ به همین جهت رقابت در این بازار افزایش یافته و قیمت خدمات را تا حد زیادی برای کاربر پایین می‌­آورد.

مطالعه پیشرفت­‌های رقبا و دستاوردهای کاربرد تلفن ویپ در امور تجارت الکترونیک، نشان می­‌دهد هر کسی زودتر به این سیستم روی بیاورد؛ سرمایه گذاری بهتری برای رشد کسب و کار خود انجام داده است. ارائه دهندگان VoIP خدمات خود را با اطمینان و تضمین رشد کسب و کارتان، در اختیار تیم شما قرار می­‌دهند. اما این تضمین چیست؟ و آیا VoIP به همان اندازه که برای خرده فروشان مفید است؛ برای مشاغل تجارت الکترونیک نیز مفید است؟ در مقاله امروز، همراه ما باشید تا با مزایای ویپ در تجارت الکترونیک بیشتر آشنا شوید.

کاهش قابل توجه هزینه­‌ها در امور تجارت الکترونیک

یکی از بارزترین مزایای نرم افزار ویپ (VoIP) برای کسب و کار تجارت الکترونیک شما، هزینه­‌های کمتر آن نسبت به تلفن معمولی است. ارائه‌دهنده خدمات تلفن ثابت فعلی شما بر اساس دقایقی که تیم شما از تلفن استفاده می‌کنند، از شما هزینه دریافت می‌کند. علاوه بر این، در سیستم ویپ نیازی به پرداخت هزینه­‌های اجاره تلفن ثابت، تعمیرات خط و کابل و سایر هزینه­‌های مربوط به تعمیر و نگه­داری را ندارید.

ویپ-در-تجارت-الکترونیک

سیستم تلفن VoIP، تماس‌­ها را از طریق پهنای باند شبکه اینترنتی شما منتقل می­‌کند. کسب و کار آنلاین شما در حال حاضر به آن شبکه با توجه به پهنای باند وابسته است، و همه تجهیزات و زیرساخت لازم برای استفاده از ویپ را دارید. بنابراین برای نصب و راه اندازی VoIP، سرمایه بسیار اندکی را صرف خواهید کرد. نیازی به افزودن خطوط جدید و یا سیستم سخت افزار خاصی وجود ندارد.

در نهایت، با یک سرمایه گذاری اندک، هزینه­‌های سربار خود را تا حد زیادی کاهش خواهید داد. علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌ها امکانات رایگان و امتیازات اضافی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. تماس‌­های بین المللی نیز هزینه­ زیادی نخواهد داشت؛ این قبیل تماس‌­ها، معمولاً با همان نرخ تماس عادی انجام می‌­شوند.

افزایش در دسترس بودن و افزایش تعامل با مشتری در شرکت‌­های تجارت الکترونیک

در چنین کسب و کاری، شما ویترین فروشگاهی با زمان معین باز و بسته شدن ندارید؛ این خود مزیت تجارت الکترونیک است. مشتریان شما می‌توانند به صورت شبانه ­روزی، مشغول خرید باشند و شما مجبور نیستید همزمان با فرآیند خرید ایشان، مشغول کار باشید.

اما اگر مشتریان شما نیاز به کمک یا راهنمایی داشته باشند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ تیم دفتر کار شما مطمئناً دارای الگوهای شیفتی است، زیرا هیچ کس نمی تواند ۲۴ ساعت کار کند. بنابراین، اگر کسب و کار شما، هفت روز هفته را بصورت ۲۴ ساعته کار نمی­‌کند، ابزارهایی وجود دارد که می­‌توانید از آن­ها برای تعامل با مشتریان و حل مشکلات متداول ایشان، استفاده کنید.

ویپ-در-تجارت-الکترونیک

با یک شبکه پشتیبانی VoIP، راه ­اندازی یک سیستم پیام‌­گیر صوتی هوشمند آسان است. همچنین می‌توانید پیام‌های خودکاری را پخش کنید، که ساعات پشتیبانی تیم مرکز تماس شما را به اشتراک می‌گذارند. ممکن است بخواهید اطلاعات بازاریابی را به صورت، بخشی از استراتژی بازاریابی خود با مشتریان به اشتراک بگذارید.

با وجود یک سیستم VoIP، می­توانید تماس‌هایی که با یکی از شعب بسته شما گرفته شده است را به دفاتری که کارکنان آن در حال پاسخ‌گویی هستند، هدایت کنید. در نتیجه، پس از این هرگز درخواستی از مشتری را از دست نخواهید داد.

خدمات بهتر به مشتریان در امور تجارت الکترونیک

هنگامی که در سیستم VoIP سرمایه ­گذاری کنید، به مجموعه‌­ای از ابزارها دسترسی پیدا خواهید کرد؛ که می‌­توانید برای بهبود خدمات مشتریان تیم خود، از آن­ها استفاده کنید. این ابزارها می­‌توانند به سادگی امکان ضبط تماس باشند. هنگامی که مجموعه‌­ای از سناریوهای تماس مختلف را ایجاد کردید، می­‌توانید از آن­ها برای آموزش کارکنان خود در شرایط متفاوت و دشوار استفاده کنید.

اگر کسب و کار شما از VoIP برای ارائه خدمات ۲۴ ساعته به مشتریان استفاده می­‌کند، در این صورت همیشه در حال تعامل با مشتریان خواهید بود. این ویژگی به شما کمک می­‌کند، بلافاصله به شکایات آن­ها گوش دهید و به سرعت پاسخ‌گو باشید. در غیر این صورت، مشتریان باید منتظر بمانند تا شما در دسترس قرار بگیرید، و بدون پاسخ‌­دهی به موقع مشکلات مشتریان تشدید می‌شود.

ویپ-در-تجارت-الکترونیک

در بدترین سناریو، ممکن است شکایات آن­‌ها ویروسی شود. اما زمانی که تیم شما از VoIP برای برقراری ارتباط شبانه ­روزی استفاده می‌­کند، این اتفاق نمی‌افتد. البته به شرطی که کارکنان به طور کامل از آموزش‌های لازم VoIP بهره مند شده باشند.

فناوری جدید و تجربه بهبود یافته مشتری در شرکت­‌های تجارت الکترونیک

تلفن‌های VoIP می‌­توانند خدماتی فراتر از امکان ضبط آسان مکالمه، را به شما ارائه دهند. انتظار تماس و ارسال تماس دو ویژگی ساده VoIP هستند. این ویژگی‌ها شما را قادر می‌سازند تا با زدن یک دکمه، تماس‌ها را به هر یک از اعضای تیم هدایت کنید.

پیام­‌گیر صوتی هوشمند و پاسخ­‌های خودکار نیز به تعامل با مشتری کمک می­‌کنند. علاوه بر این، VoIP همچنین فرصتی برای استفاده از سیستم پاسخ صوتی تعاملی (IVR) ایجاد می­‌کند.

وقتی مشتریان به کمک نیاز داشته باشند، کارشناسان شما از انعطاف بیشتری نسبت به شبکه تلفن ثابت قبلی برخوردار خواهند بود. با راه‌اندازی VoIP، هر اپراتور می‌تواند یک نمایه کاربری و یک شماره اختصاصی منحصر به فرد داشته باشد.

کارکنان شما تا زمانی که امکان اتصال به اینترنت را داشته باشند، می‌­توانند پاسخ‌گوی تماس‌­های مشتریان باشند یا با آن­‌ها تماس بگیرند. کارشناسان می‌توانند یک حالت ویژه در دسترس بودن را با VoIP برای خود، تنظیم کنند؛ به این صورت می‌دانند چه زمانی فردی از تیم تماس، آماده پاسخ‌گویی است یا این­که موقتا در دسترس نیست.

هنگامی که با یک مشتری صحبت می­‌کنید، می­‌توانید اطلاعات خرید و تاریخچه سفارش قبلی او را نیز روی صفحه مشاهده کنید. این ویژگی به تیم شما کمک می­‌کند تا خدمات شخصی‌­سازی شده‌­ای را به مشتریان ارائه دهند. از این قابلیت‌­ها می­‌توان برای بهبود تجربه مشتری استفاده کرد.

مزایای VoIP برای تجارت الکترونیک در ابعاد مختلف

VoIP در شرکت­‌های تجارت الکترونیک، فرآیندهای شما را از طرق مختلف بهبود می‌­بخشد. اگر تا کنون، به تلفن­‌های سنتی برای پشتیبانی مشتری تکیه نموده‌­اید، استفاده از فناوری VoIP خدمات بهتر و ارزان­‌تر و با کارایی بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد. این مزایا به ویژه هنگامی با توسعه زیرساخت­‌های اینترنت همراه، گسترده‌­تر و جذاب­‌تر می­‌شوند.

در مرکز تماس شما، سیستم تلفن اینترنتی بدون نیاز به خط تلفن یا کابل جدید توسعه خواهد یافت. اما اگر به هر دلیلی به یک دفتر کار بزرگتر نیاز داشته باشید؛ می­‌توانید به سادگی سرویس VoIP خود را با همان شماره­‌های تلفن شرکت، به دفتر جدید انتقال دهید. امیدواریم اطلاعاتی که از کاربرد تلفن ویپ در امور تجارت الکترونیک، ارائه دادیم برای شما مفید باشد. در صورت نیاز به مشاوره تخصصی یا اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.

 

سوالات متداول:

  • ویپ چه مزایایی برای شرکت­‌های تجارت الکترونیک دارد؟
  1. کاهش هزینه­‌های تماس
  2. افزایش در دسترس بودن
  3. تعامل بهتر با مشتری
  4. خدمات بهتر
  5. بهبود تجربه مشتری
  • مزایای افزایش کارایی با VoIP چیست؟

استفاده از VoIP به طور قابل توجهی کارایی و بهره­‌وری را برای مشاغل بهبود می­‌بخشد. این ویژگی­‌های ارتباطی پیشرفته، افزایش امنیت و صرفه جویی در هزینه­‌ها را شامل می‌­شود.

  • نقش اینترنت در تجارت الکترونیک چیست؟

اینترنت، بستری را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا به مخاطبان جهانی دست یابند و معاملات آنلاین انجام دهند. بدون اینترنت، تجارت الکترونیک امکان­‌پذیر نخواهد بود.

  • چرا VoIP بهتر از تلفن‌­های سنتی است؟

این­که تلفن‌های VoIP معمولاً سریع‌تر و قابل اطمینان‌تر هستند، آن­ را به انتخاب بهتری برای خدمات مشتری بدون مشکل، تبدیل می­‌کند.

  • نحوه انتقال اطلاعات در VoIP از چه طریقی است؟

در سیستم ویپ، تمام داده­‌های ارتباطی از طریق شبکه IP ارسال می­‌شود. منظور ازشبکه IP، می‌­تواند اتصال اینترنت، اتصال IP مستقیم به ارائه دهنده یا ترکیبی از هر دو باشد.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

ضبط-مکالمات-تلفنی
سیستم تلفنی ویپ

آیا امکان ضبط مکالمات VoIP وجود دارد؟

امروزه قابلیت ضبط مکالمات، به دلیل تأثیری که در حل و فصل اختلافات، اعتبار بخشیدن به توافقات شفاهی

ترند-سیپ-ترانک
سیستم تلفنی ویپ

۴ ترند مهم در آینده سیپ ترانکینگ

امروزه صحبت از آینده سیپ ترانک، ما را به کسب دیدگاهی جامع از روندهای پیشرو در ارتباطات صوتی

0 دیدگاه دربارهٔ «کاربرد سیستم تلفن VoIP در تجارت الکترونیک»

  1. در کسب و کارهای تجارت الکترونیک، اینکه سیستم تلفن هم اینترنتی باشه و اتکا به سخت افزارها رو کمتر کنه، باعث سهولت روندهای کاری و همینطور کاهش هزینه ها میشه.

    1. بله کاملا همینطوره. روند کارها زمانی که افزایش پیدا کنه فرایند ارائه خدمات هم بهبود پیدا می‌کنه که در نهایت منجر به رضایت مشتری‌ها میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید