راهنمای خرید نرم افزار VoIP (ویپ)

قیمیت نرم افزار ویپ چگونه تعیین می‌شود؟ چه مواردی را باید در خرید نرم افزار ویپ در نظر گرفت.

سوالی که بسیاری از مدیران مرکز تماس سازمان‌ها هنگام خرید نرم افزار VoIP یا به طور کلی راه اندازی مرکز تماس با آن مواجه می‌شوند، درباره قیمت VoIP است. اگر شما هم جزو این دسته از افراد باشید، این سوال برای شما مطرح می‌شود که هنگام خرید نرم افزار ویپ به چه مواردی باید توجه کرد. برای پاسخ به سوال‌تان کافی است راهنمای خرید نرم افزار VoIP (ویپ) را مطالعه کنید.

ما در این مقاله می‌خواهیم درباره فاکتورهای لازم در تعیین قیمت نرم افزار ویپ (VoIP) و نکات لازم برای خرید نرم افزار ویپ صحبت کنیم. بنابراین اگر شما هم به دنبال این هستید تا در خصوص هزینه راه اندازی نرم افزار ویپ اطلاعات مناسبی به دست آورید، این مقاله را به‌عنوان جامع‌ترین راهنمای خرید نرم افزار ویپ از دست ندهید.

اهمیت استفاده از نرم افزار ویپ یا VoIP

پیش از آنکه به چگونگی تعیین قیمت و همچنین بحث خرید نرم افزار ویپ بپردازیم، می‌خواهیم از اهمیت نرم افزار VoIP صحبت کنیم. به طور کلی این نرم افزار از تکنولوژی ویپ برای انتقال صدا استفاده می‌کند. در مورد تعریف فناوری ویپ می‌توانید به مقاله “ویپ (VoIP) چیست و چگونه کار می کند؟” مراجعه کنید. اما نکته‌ای که در اینجا لازم است به آن اشاره کنیم، این است که فناوری ویپ بروزترین تکنولوژی دنیاست که برای مرکز تماس می‌توان از آن استفاده کرد. امکانات مختلفی که این سیستم در اختیارتان قرار می‌دهد به شما کمک می‌کند تا بر همه جنبه‌های مرکز تماس خود اشراف داشته باشید.

قیمت نرم افزار VoIP

شما با خرید نرم افزار ویپ می‌توانید چالش‌های پیش روی سازمان خود که مربوط به مرکز تماس است را حل و فصل کنید. در اینجا نمی‌خواهیم بیش از این از موضوع اصلی خود یعنی چگونگی تعیین قیمت نرم افزار ویپ (VoIP) خارج شویم. اکنون در بحث راهنمای خرید نرم افزار ویپ، می‌توانیم به ادامه بحث قیمت و راهنمای خرید نرم افزار VoIP (ویپ) بپردازیم.

۲ عامل مهم در تعیین قیمت نرم افزار ویپ (VoIP)

در راهنمای خرید نرم افزار VoIP، اصولاً از دو زاویه می‌توانیم موضوع قیمت نرم افزار ویپ را بررسی کنیم. یکی بحث تجهیزاتی که یک نرم افزار برای بهره‌برداری لازم دارد و دیگری امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد. طبق راهنمای خرید سیستم VoIP، باید به تمام این موارد توجه کنید تا بتوانید یک انتخاب ایده‌آل برای مرکز تماس خود داشته باشید. بنابراین برای بررسی قیمت نرم افزار ویپ باید به تجهیزات و امکانات آن بپردازیم.

تجهیزات مورد نیاز

در این بخش برخی از مهم‌ترین تجهیزات VoIP را که برای خرید از این نرم افزار لازم و ضروری است، با هم بررسی خواهیم کرد.

  • زیرساخت شبکه

به دلیل نوع فناوری مورد استفاده، پیش از هر چیز برای خرید نرم افزار ویپ، ابتدا نیاز به یک زیرساخت شبکه دارید. نرم افزارهای مختلف در این مورد به پهنای باند مختلفی نیاز دارند. این موضوع به نوع کاربری، میزان استفاده و به طور کلی حجم تماس‌های ورودی و خروجی و اندازه سازمان شما بستگی دارد. اما اگر بخواهیم به یک زیرساخت مورد نیاز برای خرید نرم افزار مرکز تماس اشاره کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که انتقال یا افزایش کیفیت صدا در VoIP دست‌کم نیاز به یک پهنای باند حداقلی دارد. شبکه‌ای که در بحث هزینه و قیمت نرم افزار ویپ صبحت کردیم، می‌تواند همان شبکه فعلی کامپیوترهای شما باشد. به بیان دیگر شما در این حالت نیازی به هزینه مازاد برای ایجاد زیرساخت مجزا نخواهید داشت.

در همین‌جا می‌توان اولین قدمی که خرید نرم افزار ویپ برای کاهش هزینه‌های شما برخواهد داشت را پیدا کرد. بنابراین برای استفاده از این فناوری، شما دیگر نیازی به سیم‌کشی مجدد برای تلفن‌های خود نخواهید داشت. این موضوع گاها در سازمان‌ها، خصوصا شرکت‌های نوپا یا در حال توسعه مشکل آفرین بوده است.

مورد دیگری که در تعیین قیمت این نرم افزار مورد اهمیت است، پشتیبانی VoIP (ویپ) از خطوط مخابراتی است. بی شک برای ارتباط با بیرون از سازمان خود شما نیاز به یک خط مخابراتی دارید. معمولا یک نرم افزار ویپ ایده‌آل که متناسب با شرایط کشور ما طراحی شده باشد، از تمام خطوط مخابراتی پشتیبانی می‌کند و شما احتیاجی به ایجاد یک خط خاص نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید خط ویپ (VoIP)

  • سرور و هسته مرکزی

از دیگر تجهیزاتی که در خرید نرم افزار ویپ باید به آن توجه کنید، سرور و هسته مرکزی است. این موضوع در هرینه‌ها و قیمت نرم افزار ویپ تاثیرگذار خواهد بود. به بیان دیگر شما برای استفاده از فناوری ویپ، علاوه بر زیرساخت شبکه به یک سرور و هسته مرکزی نیاز خواهید داشت. مرکز تماس شما در این مرحله نیاز به وجود یک سرور و هسته مرکزی برای پردازش داده‌ها دارد. اینکه سرور و هسته مرکزی شما چگونه باشد، بستگی به میزان استفاده شما و حجم اطلاعات ناشی از تماس‌های ورودی و خروجی سازمان شما باشد.

  • تلفن‌ها و کامپیوترها

مورد بعدی که در خرید نرم افزار ویپ باید به آن توجه کنید، تجهیزات ثانویه است. این تجهیزات شامل تلفن و کامپیوترهای معمولی خواهد بود. نکته مهم این است که اگر می‌خواهید از نرم افزار ویپ بر روی کامپیوترهای خود استفاده کنید، بهتر است یک هدست هم برای آن تهیه کنید. اما اگر از تلفن‌های اینترنتی ویپ استفاده می‌کنید، طبیعتا احتیاج به تجهیزات بیشتری نخواهید داشت.

تجهیزات مورد نیاز برای خرید نرم افزار ویپ

اکنون که نگاهی کلی به تجهیزات مورد نیاز داشتیم، وقت آن است که برخی از مهم‌ترین امکانات این نرم افزار را هم با هم بررسی کنیم تا دید بهتری در خصوص قیمت نرم افزار ویپ به دست آورید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تجهیزات و نحوه راه اندازی ویپ، می‌توانید به مقاله “آموزش نرم افزار ویپ(VoIP) + نحوه کارکرد آن” مراجعه کنید.

امکاناتی که با خرید نرم افزار ویپ به دست خواهید آورد

اطلاع از امکانات ویپ برای سازمان‌ها به شما کمک می کند تا شناخت دقیق‌تری نسبت به قیمت نرم افزار ویپ به دست آورید. امکانات مرتبط با سیستم تلفنی، مرکز تلفن، باشگاه مشتریان و امکانات مرتبط با اطلاع‌رسانی انبوه تلفنی چهار قسمتی است که به تفکیک می‌خواهیم آن‌ها را بررسی کنیم.

  • امکانات مرتبط با سیستم تلفنی

از جمله مسائلی که در تعیین قیمت نرم افزار ویپ موثر است، امکانات مربوط به سیستم تلفنی است. اصولا یک نرم افزار ویپ ایده‌آل به گونه‌ای طراحی شده است که ساختار مرکز تماس شما را بر بستر ویپ مدیریت کند و به همین دلیل امکانات قابل توجهی در اختیارتان قرار می‌دهد. شما از طریق سیستم تلفنی نرم افزار ویپ قادر خواهید بود مسائل مرتبط با داخلی‌ها، ترانک‌ها، مسیرهای خروجی و ورودی، گروه‌بندی تماس‌ها و شرط‌های مدیریت کنید. همچنین ایجاد اتاق کنفرانس تلفنی، پاسخگویی به تماس‌ها در صورت نبود اپراتور و ضبط مکالمات بخشی دیگر از امکانات سیستم تلفنی اینترنتی است.

  • امکانات مرتبط با مرکز تماس

مورد دیگری که در تعیین قیمت نرم افزار ویپ موثر است، بحث مربوط به امکانات مرکز تماس است. برای مدیریت هوشمندانه مسائلی همچون صف‌های تماس کاربران، تلفن گویا، اعلام اپراتور و توزیع تماس شما می‌توانید از سیستم مرکز تماس استفاده کنید. برای بررسی نظر مشتریان و اطلاع از میزان رضایت آن‌ها نرم افزار ویپ قابلیت نظرسنجی در صف ‌های تماس یا در پایان تماس را برای شما ایجاد کرده است. از جمله ویژگی‌های دیگر می‌توان به قابلیت درخواست کمک اشاره کرد که در آن اپراتور در زمان ارتباط با مشتریان می‌تواند از مدیر یا همکار خود درخواست کمک کند و از وی در حین تماس مشورت بگیرد.

  • امکانات مرتبط با باشگاه مشتریان

یکی دیگر از امکاناتی که با خرید نرم افزار ویپ به دست خواهید آورد، یک فرآیند مشتری مداری ایده‌آل است. در خصوص اهمیت فرایند مشتری‌مداری در مرکز تماس، پیشنها می‌کنیم مقاله “پشتیبانی ویپ؛ نقش باشگاه مشتریان تلفنی در مشتری مداری” را مطالعه کنید. سیستم باشگاه مشتریانی که با خرید نرم افزار ویپ در اختیارتان قرار می‌گیرد، شما را قادر می‌سازد که مرکز تماس خود را با نرم افزار CRM مرتبط سازید. از طریق این یکپارچه‌سازی VoIP با نرم افزار CRM می‌توانید مسائلی همچون شناسایی و احراز هویت مشتری، انتقال هوشمند تماس‌ها به کارشناس پرونده، اعلام وضعیت سفارش و بررسی وضعیت قراردادها را برای مرکز تماس خود فراهم کنید.

  • امکانات مرتبط با اطلاع رسانی و تبلیغات انبوه

از دیگر امکاناتی که در بحث قیمت نرم افزار ویپ باید به آن اشاره کرد، قابلیت اطلاع رسانی و تبلیغات انبوه تلفنی آن است. این ویژگی، دست شما را در بسیاری از موارد باز خواهد گذاشت. اگر به درستی و به شکل هوشمندانه‌ای از آن استفاده شود، می‌تواند برای شما مفید و موثر باشد. به کمک تبلیغات انبوه تلفنی، می‌توانید هر نوع پیام صوتی را ضبط کرده و مطابق یک لیست (که توسط شما تعیین می‌شود)، برای مخاطبان مدنظر خود ارسال کنید. با اطلاع‌رسانی و تبلیغات رفت و برگشتی به کمک سرویس تبلیغات انبوه تلفنی می‌توانید امکان نظرسنجی را برای مشتریان خود فراهم سازید.

مزایای خرید نرم افزار ویپ 

مزایایی که از خرید و انتخاب سرویس VoIP می‌توانید به دست بیاورید عبارتند از:

  1. سرویس‌های نرم افزار مدیریت مرکز تماس این قابلیت را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند تا علاوه بر بحث فروش و بازاریابی، آگاهانه به مشتریان خود خدمات و میزان رضایت آن‌ها را افزایش دهند. شما می‌توانید حجم بالای تماس‌های خود را مدیریت کنید و در کمترین زمان ممکن پاسخگوی تماس‌گیرندگان باشید. این مسائل، نقش مهمی در بحث هزینه‌های کلان شرکت و سازمان شما خواهد داشت.
  2. اصولا با خرید نرم افزار ویپ شما دیگر هیچ محدودیتی برای مدیریت شعب مختلف خود ندارید و می‌توانید کل مجموعه را بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی مدیریت کنید.
  3. مسئله‌ی دیگری که در تعیین قیمت نرم افزار ویپ موثر است، بحث تجربه کاربری یا UX نرم افزار است. شما به کمک یک نرم افزار مدیریت مرکز تماس ویپ، در هر لحظه قادر خواهید بود که کلیه اطلاعات مرکز تماس خود را در یک داشبورد گسترده مشاهده کنید. از تعداد تماس‌ها، اپراتورهای فعال و کاربران در صف انتظار گرفته تا میانگین زمان انتظار کاربر و زمان مکالمه با اپراتورها در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  4. تکنولوژی VoIP به گونه ای طراحی شده که  نیاز به هزینه تعمیر و نگهداری چندانی ندارد؛ زیرا اکثر تجهیزات آن در فضای ابری و نرم افزاری است. بنابراین قبل از راه اندازی و نصب ویپ این نکته را در نظر بگیرید که از شرکت مطمئن و تخصصی خدمات تهیه کنید.

الوویپ؛ ارائه دهنده خدمات خرید VoIP

راهنمای خرید نرم افزار VoIP به شما کمک می‌کند تا با علم و آگاهی بیشتری دست به انتخاب بزنید. به علاوه می‌توانید با سنجیدن تجهیزات و امکانات موردنیازتان، مقرون به صرفه ترین گزینه را از میان ارائه دهنده ها انتخاب کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال خرید و شناخت دقیق از مسئله قیمت نرم افزار ویپ هستید، تمام مسائل گفته‌شده در این مقاله را در نظر داشته باشید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت بسته‌های مركز تماس الوویپ، حتما به صفحه قیمت خرید ویپ (VoIP) سامانه الوویپ مراجعه نمائید.

سوالات متداول

نرم افزار VoIP چیست؟

نرم افزار VoIP که مخفف Voice over Internet Protocol است، به کاربران امکان می دهد تماس های صوتی و تصویری را از طریق اینترنت برقرار کنند.

چرا باید نرم افزار VoIP بخرم؟

نرم افزار VoIP مزایای متعددی از جمله صرفه جویی در هزینه، بهبود کیفیت تماس، انعطاف پذیری، مقیاس پذیری و ادغام با سایر ابزارهای ارتباطی دارد.

یک نرم افزار VoIP خوب چه ویژگی هایی دارد؟

هنگام خرید نرم‌افزار VoIP، به دنبال ویژگی‌هایی مانند مدیریت تماس، مسیریابی تماس، حضور خودکار، پست صوتی، ضبط تماس، ادغام با سیستم‌های CRM، برنامه‌های تلفن همراه و قابلیت‌های ویدئو کنفرانس باشید.

آیا خرید نرم افزار VoIP برای مشاغل کوچک مناسب است؟

بله، نرم افزار VoIP برای مشاغل کوچک به کاهش هزینه‌های ارتباطی کمک می‌کند، ویژگی‌های تماس پیشرفته را فراهم می‌کند، و می‌توان آن را به راحتی بر اساس نیازهای کسب‌وکار کاهش یا افزایش داد.

آیا برای استفاده از نرم افزار VoIP به سخت افزار خاصی نیاز دارم؟

خیر. نرم افزار VoIP می تواند روی رایانه های رومیزی، لپ تاپ ها، گوشی های هوشمند و تبلت ها کار کند. با این حال، اتصال به اینترنت خوب و دستگاه های صوتی با کیفیت (هدست، میکروفون) برای عملکرد مطلوب توصیه می شود.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

تلفن ابری
سیستم تلفنی ویپ

تلفن ابری چیست + مزایا و معایب

یک ارتباط موثر و قابل اعتماد، سنگ بنای هر کسب و کار موفق محسوب می‌شود. سیستم‌های تلفن ابری

2 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید نرم افزار VoIP (ویپ)»

  1. غزاله مهدوی کیا

    نرم افزار ویپی که شما ارائه میدین توسط خودتون میزبانی میشه یا برای شرکتهایی که تقاضا داشته باشن میتونین تجهیزات سیستم رو در فضای شرکت نصب کنید و پشتیبانی با واحد آی تی خود شرکت باشه.

    1. نرم‌افزاری که خریداری می‌کنید در یک سرور داخلی در سازمان شما نصب میشه و می‌تونین به‌صورت مادام‌العمر از نرم‌افزار استفاده کنید و نظارت بر نرم‌افزار و سرور، توسط واحد آی‌تی انجام بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید