تفاوت خط تلفن VoIP با خط تلفن ثابت معمولی

تلفن VoIP

در کسب و کارهای امروزی، تفاوت VoIP و تلفن ثابت بسیار مشهود است و کارکرد این نوع تلفن‌ها با تغییراتی روبه‌رو شده است. به طور حتم پیشرفت فناوری اطلاعات باعث شده تا شرایط برای کسب و کارها راحت‌تر باشد و خدمات دهی به مشتری‌ها افزایش پیدا کند. تغییرات خطوط تلفنی یکی از خدماتی است که اینترنت باعث ایجاد آن شد. برای اینکه با مفهوم تفاوت تلفن ویپ و تلفن ثابت آشنا شوید و بدانید که کدام یک از این دو مورد برای شما و کسب و کارتان مناسب است، تا انتهای متن همراه ما باشید.

منظور از تلفن ثابت چیست؟

تلفن ثابت، شماره‌های تمام خانه‌ها و مراکز سازمانی را از طریق فیبر نوری یا سیم مسی به شبکه‌های تلفن متصل می‌کند. در حقیقت داده‌های صوتی آنالوگ را به گیرنده انتقال می‌دهد. همانطور که می‌دانید قدمت تلفن‌های ثابت زیاد است و همین موضوع باعث شده تا قابل اعتمادتر باشند، اما به طور حتم نقاط ضعفی هم دارند.

اگر شما بخواهید از تلفن‌های ثابت برای کسب و کار خود استفاده کنید نیاز است که خدمات مختلفی مانند: پیام صوتی، تماس کنفرانسی، شناسه تماس گیرنده و انتظار مکالمه را فعال کنید که هریک از این موارد هزینه‌بر هستند. اما شرایط کسب و کارها نیز به گونه‌ای است که باید تمام ویژگی‌های مطرح شده را برای آن‌ها درنظر گرفت.

شاید برخی از افراد به این موضوع فکر کنند که تلفن‌های رومیزی قیمت مناسبی نسبت به تلفن‌های مجازی دارند، اما باید بدانید که قیمت تجهیزات و هزینه‌های نگهداری این نوع تلفن‌ها بالا است و در برخی از شرایط استفاده از تلفن ثابت توصیه نمی‌شود. در حقیقت شاید مهم‌ترین علت تفاوت VoIP و تلفن ثابت در بخش هزینه‌ها و خدمات باشد.

منظور از تلفن VoIP چیست؟

بر اساس تعریف VoIP، تلفن VoIP یا Voice Over Internet Protocol، شرایطی را ایجاد می‌کند که برقراری و دریافت تماس از طریق اینترنت انجام شود. این نوع برقراری ارتباط نیازی به سیم کشی ندارد و از فناوری ویپ یا همان پهنای باند اینترنت استفاده می‌شود. در حقیقت تماس‌ها از طریق پهنای باند و اتصال به شبکه وای فای، از طریق کامپیوتر به سیستم خروجی مانند: تلفن، لپ تاپ و تبلت منتقل می‌شود.

دقت داشته باشید که یکی از مهم‌ترین تفاوت خط تلفن ثابت با خط اینترنتی این است که بیشتر هزینه‌های تلفن ویپ کمتر از تلفن ثابت هستند. در حقیقت طرح‌های تلفن ویپ برای تماس‌های داخلی، رایگان ارائه می‌شوند و طرح‌ها به صورت ماهانه و سالانه در نظر گرفته خواهند شد. همچنین به طور معمول هزینه‌ای برای نصب تلفن ویپ دریافت نمی‌شود و می‌توان به راحتی از این سیستم مقیاس پذیر استفاده کرد.

همچنین تلفن VoIP دارای امکانات مختلفی است که عبارتند از:

  • کنفرانس صوتی ویدئویی
  • صندوق صوتی مجازی
  • فکس آنلاین موارد دیگر پشتیبانی

تلفن VoIP

تفاوت VoIP و تلفن ثابت

با توجه به توضیحاتی که درباره کارایی و شرایط تلفن‌های ثابت و ویپ ارائه کردیم، به طور حتم می‌دانید که تفاوت تلفن ویپ و تلفن ثابت به عوامل و امکانات مختلف تقسیم می‌شوند. اما بهترین راه برای ارائه مقایسه و تفاوت VoIP و تلفن ثابت این است که ویژگی‌های مختلف هر دو تلفن را بررسی کرد.

تفاوت تلفن ویپ و تلفن ثابت در امکانات

تلفن‌های ثابت به دلیل قدیمی‌ بودن دارای سیستم ابتدایی هستند و ویژگی‌های محدودی دارند. تفاوت اصلی تلفن‌های ویپ این است که، با توجه به پیشرفت فناوری امکان برقراری ارتباط را راحت‌تر کرده‌اند. اگر برای کسب و کار شما مهم است که از امکانات مهمی ‌مانند: گیرنده مجازی، پست صوتی به ایمیل، ارسال خودکار تماس، شماره گیری سه رقمی ‌و بسیاری از مزیت‌های دیگر بهره‌مند شوید توصیه می‌کنیم که تلفن‌های ویپ را انتخاب کنید.

با امکاناتی که تلفن‌های ویپ در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌توانید نیروهای دورکار داشته باشید و هزینه‌های دفتر و محل کار خود را کاهش دهید.

تفاوت VoIP و تلفن ثابت در فناوری

با توجه به اینکه زیر ساخت‌های تلفن‌های ثابت از طریق سیم مسی ایجاد شده‌اند به احتمال زیاد این نوع تلفن‌ها تا مدتی دیگر قدیمی ‌خواهند شد. زیرا بسیاری از کسب و کارها علاقه‌ای به ارتقای این تلفن‌ها ندارند زیرا هزینه نگهداری و ارتقای آن‌ها بالا است. اما ارتباطات دیجیتال به سرعت در حال تغییر است و فناوری‌های جدید باعث شده است تا نگرانی مشاغل برای پاسخگویی به تلفن‌ها و پشتیبانی کاهش پیدا کند.

در حقیقت بیشتر کسب و کارها علاقه دارند که زیر ساخت‌های خود را از طریق اینترنت و فضای دیجیتال بهینه کنند.

تفاوت تلفن ویپ و تلفن ثابت در هزینه

به طور معمول هزینه برای تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها اهمیت دارد. تلفن‌های ثابت هزینه نگهداری و ارتقای بالایی دارند که همین موضوع باعث شده تا بیشتر مشاغل به فکر راه‌اندازی تلفن ویپ باشند. زیرا هزینه تلفن ویپ به طور معمول بین ۴۰ تا ۸۰ درصد ارزان از خدمات و تجهیرات تلفن‌های ثابت است. دقت کنید که شما برای راه‌اندازی تلفن‌های ثابت به هزینه بیشتر نیاز دارید. از این رو بهتر است که هزینه‌های اولیه، نگهداری و خدمات هر دو تلفن ثابت و تلفن ویپ را بررسی کنید و با توجه به نیاز خود برای راه‌اندازی اقدام کنید.

تفاوت VoIP و تلفن ثابت در ایمنی

قابلیت اطمینان یا ایمنی یکی دیگر از تفاوت VoIP و تلفن ثابت است که باید به آن اهمیت ویژه‌ای داد. درست است که ارائه دهنده‌های خدمات اینترنتی برای بهبود خدمات خود در حال تلاش هستند، اما ممکن است که شکاف‌های کوچکی ایجاد شود که نیاز به به‌روز شدن داشته باشند. دقت کنید، هنگامی ‌که اهمیت ایمنی و اطمینان برای اتصال شما مهم است باید با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود صحبت کنید تا شرایط زیر ساخت‌ها فراهم شوند.

هنگامی ‌می‌توان از نظر ایمنی به تلفن‌های ویپ اطمینان کرد که پشتیبانی‌های ویپ مستمر باشند تا از وجود هرگونه هکر به سیستم جلوگیری کند.

تلفن VoIP

مزیت‌های تلفن ویپ نسبت به تلفن ثابت

تلفن‌های ویپ دارای مزایای فراوانی هستند و به همین دلیل توسط اکثر کسب و کارها و مراکز پشتیبانی انتخاب می‌شوند. افزایش رضایت مشتری یکی از مهم‌ترین مزیت‌های راه‌اندازی سیستم تلفن VoIP است. همچنین تفاوت VoIP و تلفن ثابت مزیت‌های دیگری را هم برای ویپ ایجاد کرده است که عبارتند از:

  • انواع مسیریابی تماس‌ها
  • سیستم تلفن گویا
  • همگام‌سازی VoIP با نرم‌افزارهای CRM
  • فکس آنلاین
  • سیستم گزارش‌گیری تماس‌ها، اپلیکیشن موبایل
  • صندوق صوتی، کنفرانس صوتی و تصویری
  • ایجاد دفترچه تلفن، دسترسی از طریق Softphone
  • امکان جابجایی خطوط
  • مقیاس‌پذیری بالا
  • مراحل نصب سریع و آسان، پشتیبانی ۲۴ ساعته

الوویپ ارائه دهنده خدمات سیستم سازی

تصمیم گیری برای انتخاب تلفن‌های ثابت و تلفن‌های ویپ بر عهده صاحب مشاغل است. با توجه به اینکه هر دو تلفن مزیت‌های مختص به خود را دارند، ما توصیه می‌کنیم که از یک کارشناس برای تصمیم گیری خود مشورت بگیرید.

به طور کلی مهم است که تفاوت خط تلفن ثابت با خط اینترنتی را در بخش‌های مختلف مانند: هزینه، قابلیت‌ها و عملکرد بررسی کرد تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین الوویپ به عنوان سامانه مدیریت مرکز تماس و کال سنتر در کنار شما است تا با راهنمایی‌ها و مشاوره‌های رایگان، شما را در تهیه خدمات پشتیبانی و تلفن‌های ثابت و ویپ راهنمایی کند. کافی است که با کارشناس‌های این مجموعه در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول:

  • تفاوت هزینه تلفن ویپ و تلفن ثابت چقدر است؟

برای راه‌اندازی تلفن‌های ثابت نیاز به تجهیزات مختلف و گران قیمتی است اما برای راه‌اندازی خطوط اینترنتی، تجهیزاتی زیادی نیاز نیست و حدود ۸۰ درصد هزینه‌های ویپ از تلفن ثابت کمتر است.

  • هزینه درون شبکه‌ای در تلفن ویپ چقدر است؟

هزینه‌های درون شبکه برای سیستم‌های ویپ رایگان است.

  • کیفیت تماس HD در کدام تلفن برقرار است؟

اگر می‌خواهید که بالاترین کیفیت برقراری تماس را تجربه کنید باید از تلفن ویپ بهره‌مند شوید.

  • آیا تلفن ثابت امکان جابه جایی به هر نقطه کشور را دارد؟

خیر. برای اینکه بخواهید شماره خط خود را انتقال دهید باید از سیستم سازی ویپ استفاده کنید که این موضوع جزو مزیت‌های برتر تلفن ویپ نسبت به تلفن ثابت محسوب می‌شود.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

ضبط-مکالمات-تلفنی
سیستم تلفنی ویپ

آیا امکان ضبط مکالمات VoIP وجود دارد؟

امروزه قابلیت ضبط مکالمات، به دلیل تأثیری که در حل و فصل اختلافات، اعتبار بخشیدن به توافقات شفاهی

ترند-سیپ-ترانک
سیستم تلفنی ویپ

۴ ترند مهم در آینده سیپ ترانکینگ

امروزه صحبت از آینده سیپ ترانک، ما را به کسب دیدگاهی جامع از روندهای پیشرو در ارتباطات صوتی

4 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت خط تلفن VoIP با خط تلفن ثابت معمولی»

  1. عرفان رامین فر

    به طور خلاصه میشه گفت ویپ همه ویژگی های تلفن ثابت رو بعلاوه یکسری امکانات کاربردی بیشتر برای سازمان ها فراهم میکنه در حالی که هزینه تمام شده خیلی کمتری هم برای کارفرما داره. اینم از مزایای پیشرفت تکنولوژی هست که میشه امکانات بیشتر رو با هزینه کمتر فراهم کرد.

  2. وابسته به اینترنت بودن ویپ در عین حال نقطه ضعف و قوت این سیستم محسوب میشه، چون جاهایی که سیم کشی مخابرات ندارند هم میتونن از ویپ به راحتی استفاده کنند. اما قطع شدن اینترنت از طرفی کار رو مختل میکنه.

    1. بله همونطور که اینترنت سرعت رو بالاتر می‌بره اما درصورتی‌که اینترنت شما قطع بشه برای برقراری ارتباط مشکل خواهید داشت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید