کاربرد VoIP در رستوران‌ها

کاربرد ویپ در رستوران‌ها

رستوران‌ها جزو مکان‌هایی هستند که نیاز به تلفن ویپ دارند تا خدمات بهتری ارائه کنند. VoIP در رستوران‌ها می‌تواند گزینه مناسبی باشد تا خدمات مشتری‌ها روز به‌روز بهتر ارائه شود. در حقیقت با توجه به پیشرفتی که تکنولوژی داشته، می‌توان از یک برقراری تلفن ساده به یک ارتباط موثر و پیشرفته رسید. تلفن ویپ در رستوران‌ ها را می‌توان در راستای گسترش بازاریابی، فعالیت‌ها و نظارت و بررسی کیفیت خدمات به کار گرفت. برای اینکه بدانید چگونه مرکز تماس VoIP در رستوران‌های زنجیره ای عمل می‌کند تا انتهای متن همراه ما باشید.

چرا رستوران‌‌های زنجیره‌ای از سیستم VoIP استفاده کنند؟

رستوران‌های زنجیره‌ای جزو آن دسته از مشاغلی هستند که اگر سیستم ارتباط تلفنی خوبی نداشته باشند، محکوم به شکست هستند و ضربه زیادی به کسب و کار وارد می‌شود. از طرفی هم با توجه به اینکه پیشرفت تکنولوژی به سمتی هدایت شده است که می‌توان یک ارتباط تلفنی ساده را به مقصد‌های مختلف هدایت کرد. در نتیجه نیاز است که رستوران‌های زنجیره ای از مرکز تماس VoIP استفاده کنند تا استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مانند: گسترش امور مربوط به رضایتمندی مشتری‌ها، بازاریابی، نظارت و بررسی کیفیت خدمات ارائه شده تحت کنترل باشند و بتوان عملکرد اپراتورهای رستوران را بررسی کرد.

کاربرد VoIP در رستوران‌های زنجیره ای

سیستم‌های VoIP امکان بهینه‌سازی سفارش‌دهی از طریق تلفن هوشمند را فراهم می‌آورند و در نتیجه زمان انتظار مشتریان را کاهش می‌دهند. به این شکل کسب و کار شما می­تواند نیازهای مشتریان خود را به شکل موثرتری برآورده سازد. بنابراین استفاده از VoIP در رستوران‌های زنجیره‌ای به افزایش رضایتمندی مشتریان و بهبود خدمات شما کمک می‌کند. همچنین این ابزار با امکان برقراری ارتباط سریع و موثر بین شعب مختلف، هزینه­‌های ارتباطی را به میزان قابل توجهی کاهش می­‌دهد.

 منظور از VoIP چیست؟

VoIP به معنی voice over Internet Protocol است که برای انتقال محتوای صوتی و تصویری از اینترنت استفاده می‌کند. کسب و کارها در مرکز تماس می‌توانند به راحتی از طریق اتصال به اینترنت سرعت پاسخگویی تماس‌ها را بیشتر کنند و کیفیت مطلوب‌تری از تماس‌های ورودی داشته باشند. همچنین با بهره‌مندی از سیستم ویپ، مشتری زمان کمتری پشت خط می‌ماند و بلافاصله به اپراتور آزاد متصل خواهد شد.

جهت مطالعه بیشتر در خصوص این سیستم، می‌توانید به مقاله “ویپ (VoIP) چیست و چگونه کار می‌کند؟” رجوع کنید.

تاثیر مرکز تماس VoIP در تسهیل ارتباط مشتریان 

مرکز تماس ویپ مزایا و امکانات زیادی به ویژه برای رستوران‌­های زنجیره‌­ای به همراه دارد و سبب برقراری یک ارتباط مستقیم و بدون درز بین رستوران و مشتریان آن می­شود. استفاده از این تکنولوژی امکان پاسخگویی سریع و مؤثر به درخواست‌ها و پرسش‌های مشتریان را تضمین کند.

همچنین اتصال دیجیتال منو به سیستم تلفن ویپ، کمک می­کند تا فرایند سفارش‌گیری برای غذا ساده‌تر و سریع‌تر انجام شود و تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان شما رقم بزند. سیستم VoIP به رستوران‌ها امکان می‌دهد تا از طریق تماس‌های تلفنی، پیامک و یا چت آنلاین، به صورت فراگیر در دسترس مشتریان خود باشند؛ بنابراین نقش به سزایی در تسهیل ارتباط مشتریان با رستوران ایفا می­‌کند.

کاربرد VoIP در رستوران‌ها

همانطور که گفتیم، مانند هر صنعت دیگری، صنعت رستوران داری نیز می‌تواند از قابلیت های سیستم ویپ بهره مند شود. در ادامه به معرفی هریک از این قابلیت و کاربردهای استفاده از کال­ سنتر هوشمند در رستوران می‌پردازیم.

مشاهده سوابق تماس مشتری‌ها، هنگام تماس

در سیستم ویپ هنگامی ‌که مشتری جدید با رستوران ارتباط برقرار می‌کند، صفحه جدید برای اپراتور باز می‌شود تا بتوان اطلاعات مشتری و توضیحات مختلف را وارد کرد. بعد از این شما هر زمان که مشتری تماس بگیرد، اطلاعات او را دارید و نیاز نیست که مشتری را بیش از حد منتظر بگذارید. همچنین این موضوع احساس صمیمت بیشتری را برای مشتری با مجموعه ایجاد می‌کند. هر زمان که نیاز به اطلاعات کلی سفارش‌های مشتری خود داشته باشید به راحتی شرایط دریافت خروجی فراهم شده است و می‌توانید برای استراتژی‌های بازاریابی خود از این اطلاعات استفاده کنید.

کاربرد ویپ در رستوران‌ها

مثال: فرض کنید که مشتری با شما تماس می‌گیرد و اطلاعات مشتری مانند: آخرین سفارش، لیست سفارش‌ها و اطلاعات آدرس او برای شما نمایان می‌شود. شما می‌توانید با توجه به سفارش‌ها، پیشنهاد‌های مختلفی را ارائه کنید. همچنین تیم بازاریابی هنگامی ‌که می‌خواهند تخفیفات ارائه دهند، می‌توانند از اطلاعات ثبت شده در سیستم ویپ استفاده کنند و مشتری‌های قدیمی ‌را شناسایی کنند.

از طرفی هم، اگر رستوران شما دارای مرکز تماس CRM است می‌توان این اطلاعات را به این بخش انتقال داد تا در صورت بروز هرگونه مشکل در زمان کوتاهی، اقدامات مختلف را پیگیری کرد.

برقراری تماس از طریق وب سایت

VoIP در رستوران‌‌ها می‌تواند بسیار کارآمد باشد، فرض کنید که مشتری شما در حال انتخاب غذا یا نوشیدنی از وب سایت است و می‌خواهد که همان موقع سفارش خود را نهایی کند. اگر تلفن ویپ در رستوران‌‌ها فعال باشد، مشتری می‌تواند همان لحظه با شما ارتباط برقرار کند. با فعالسازی گزینه تماس تلفنی، می‌توان سفارش را ثبت کرد و نیازی نیست که برای ثبت سفارش از وب سایت خارج شد.

یکپارچه ­سازی سیستم ویپ با وب­ سایت رستوران، امکان برقراری ارتباطی بدون واسطه را بین مشتری و خدمات پشتیبانی شما فراهم می­کند؛ به این ترتیب با تسهیل فرآیند ثبت سفارش، تجربه کاربری مشتریان را بهبود می­  بخشد.

توجه کنید که در این شرایط هیچ هزینه تماسی برای مشتری و رستوران ایجاد نمی‌شود، بلکه تماس‌ها از طریق اینترنت برقرار خواهند شد. اما توجه کنید که تماس گیرنده یا همان مشتری برای برقرای تماس نیاز به اینترنت و میکروفون فعال دارد.

مشتری‌های رستوران را دسته بندی کنید

با برقراری تماس مشتری‌ها، می‌توانید تاریخچه تماس و نکات مهم را یادداشت کنید و در صورت نیاز از آن‌ها خروجی دریافت کرد و دسته‌بندی‌های مختلفی را ایجاد کنید. با ایجاد دسته‌بندی‌ها می‌توانید لیستی از مشتری‌ها ایجاد کنید تا برای دعوت‌نامه‌های مختلف مانند: افتتاحیه یا اطلاع‌رسانی‌های مختلف از خروجی لیست‌ها استفاده کرد.

همچنین با گرفتن از خروجی از لیست مشتریان، رستوران‌ها می‌توانند به صورت هدفمند، تخفیفات و پیشنهادات ویژه‌ای را به ایشان ارائه دهند یا این اطلاعات را تحلیل نموده و برای برنامه ریزی کمپین های بازاریابی خود به کار گیرند.

 قابلیت دسته بندی اتوماتیک مشتری‌ها

VoIP در رستوران‌‌ها می‌تواند ارتباط بین شعب را راحت‌تر کند. فرض کنید که شما چندین رستوران دارید که شعبه‌های مختلفی در جاهای متنوع دارد. در این شرایط تمام سفارش‌ها از دفتر مرکزی برای این شعبات باید ارسال شود، اما اگر از تلفن ویپ در رستوران‌‌ها استفاده کنید، این سیستم به صورت خودکار و از طریق پیش شماره‌های تماس گرفته شده، مشتری را به شعبه مورد نظر هدایت می‌کند. دقت کنید علاوه بر اینکه شماره مشتری یا تماس گیرنده به صورت اتوماتیک ثبت می‌شود، می‌توان اطلاعات منطقه مسکونی مشتری را ثبت کرده تا به نزدیک‌ترین شعبه تماس را هدایت کرد.

بانک اطلاعات مشتریان رستوران شما با استفاده از VoIP به­ روز و دقیق خواهد بود؛ به این ترتیب می ­توانید تاریخچه تماس‌ها و سفارش‌های مشتریان را به صورت متمرکز ذخیره و بررسی کنید و با استفاده از این اطلاعات خدماتی متمایز و شخصی‌سازی‌شده‌، متناسب با ترجیحات و سابقه سفارش‌های مشتریان خود به ایشان ارائه دهید.

کاهش هزینه تماس بین شعب

برای اینکه هزینه‌های تماس‌ها بین شعب کاهش پیدا کنند می‌توانید از مرکز تماس VoIP در رستوران‌‌های زنجیره ای بهره‌مند شوید. فرض کنید که شما شعبه‌های مختلفی در شهر‌ها دارید و می‌خواهید که از شعبه تهران با شعبه تبریز در ارتباط باشید، در این شرایط کافی است که داخلی شهر مورد نظر خود را وارد کنید تا بدون هزینه تماس تلفنی مخابراتی بتوانید در زمان کوتاهی ارتباط برقرار کنید.

کاربرد ویپ در رستوران‌ها

خب مشخص است که اگر شما رستوران‌ زنجیره‌ای داشته باشید، نیاز است که با شعب‌ مختلف در ارتباط باشید و می‌توانید از طریق VoIP در رستوران‌‌ها هزینه‌های تماس خود را کاهش دهید.

همچنین ایجاد صف مکالمات در سیستم VoIP به رستوران‌ها این امکان را می‌دهد تا مشتریان را بر اساس اولویت یا نوع درخواست طبقه‌بندی نمایند. به این ترتیب می­توانند در اوج ساعات کاری، زمان پاسخگویی به درخواست­ ها را بهینه کنند و هیچ یک از تماس ­های مشتریان خود را از دست ندهند.

نظرسنجی از مشتری‌های رستوران

مرکز تماس VoIP در رستوران‌‌های زنجیره ای می‌تواند نظرسنجی‌های مختلفی را از خدمات دریافت کند. هنگامی‌ که اپراتور رستوران، تماس را قطع می‌کند، مشتری می‌تواند نظر خود را از برقراری تماس و نحوه پاسخگویی اپراتور ثبت کند. این موضوع باعث بهبود عملکرد سیستم پشتیبانی و خدماتی رستوران می‌شود. همچنین اگر مشتری نارضایتی داشته باشد، می‌تواند عدم رضایت خود را از برقراری تماس اعلام کند و صدای ضبط شده او برای مکالمه با مدیریت سازمان یا مسئول کنترل کیفیت سازمان ارسال شود.

به این ترتیب، سامانه نظرسنجی مشتریان به رستوران‌ها این امکان را می‌دهد که پس از هر تماس، نظرات و پیشنهادات مشتریان را جمع‌آوری و بررسی کنند تا درک بهتری از نیازها و ترجیحات مشتریان خود بدست بیاورند.

مانیتورینگ آنلاین مرکز تماس

از طریق سیستم VoIP در رستوران‌‌ها می‌توان وضعیت آنلاین داخلی‌ها را مشاهده کرد. به این معنا که شما در مرکز تماس شرایط این را دارید که اپراتور در حال مکالمه و اپراتور آزاد را شناسایی کنید. همچنین می‌توان تغییرات مختلفی مانند: صرف غذا را در پنل اپراتور مشاهده کنید. در این شرایط سرپرست تیم پشتیبانی یا مرکز تماس، می‌تواند از طریق ماژول مانیتورینگ انجام دهد و متوجه شود که هر اپراتور در چه وضعیتی است.

مزیت‌های VoIP در رستوران‌‌ها

تا به اینجای متن درباره مزایای تلفن ویپ در رستوران‌ ها صحبت کرده‌ایم، اما توجه داشته باشید که استفاده از تکنولوژی باعث می‌شود تا راهکارهای مختلفی برای برقراری تماس با مشتری‌های رستوران داشت.  به طور کلی بهره‌مندی از مرکز تماس VoIP در رستوران‌ های زنجیره ای کاهش هزینه‌های تماس را همراه دارد و مزیت‌های مختلفی دارد که عبارتند از:

  • ایجاد تماس مستقیم با اپراتورها
  • ایجاد صف مکالمات، تغییرات صف در لحظه و بدون قطعی
  • امکان ضبط مکالمات
  • شنود مکالمات
  • اعلام وضعیت اپراتور
  • پیگیری سفارش
  • ارائه منوی رستوران در تماس تلفنی

همچنین عضویت در باشگاه مشتریان تلفنی رستوران‌ها از طریق سیستم VoIP، به مشتریان امکان دسترسی به منوهای ویژه و جشنواره‌های غذایی را می‌دهد؛ به این ترتیب می ­توانید ارتباطی مستمر و موثر با مشتریان خود برقرار کنید و با ارائه خدمات پس از فروش متمایز به آنها، وفاداری افراد را به کسب و کارتان افزایش دهید.

مرکز تماس الوویپ

الوویپ به عنوان ارائه‌دهنده نرم افزار مدیریت مرکز تماس در کنار شما است تا شما رستوران‌دار‌ان عزیز را در امر پشتیبانی و سفارش‌گیری تلفنی همراهی کند. سامانه مرکز تماس الوویپ نسل جدیدی از سیستم‌های مدیریت مرکز تماس را ارائه می‌دهد که بر اساس فناوری ویپ طراحی شده‌اند. شما با بهره‌مندی از مزیت‌های مختلف مانند: برطرف کردن چالش‌های مختلف فروش، خدمات پشتیبانی، فرآیند مشتری‌مداری و نظارت بر عملکرد کارشناس‌ها، می‌توانید مجموعه را کنترل کنید.

به‌طور کلی ما در این مطلب سعی کرده‌ایم که اهمیت استفاده از VoIP در رستوران‌‌ها را عنوان کنیم تا از مزیت‌های تلفن ویپ در رستوران‌ ها بهره‌مند شوید، اما اگر سوال یا ابهامی ‌دارید که در این متن به آن اشاره نشده است، کافی است که در انتهای  همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. کارشناسان الوویپ در کنار شما هستند تا در زمان کوتاهی به سوالات شما پاسخ داده شود.

 

سوالات متداول:

  • آیا مکالمات مشتری‌ها در سیستم ویپ ضبط می‌شود؟

بله، مکالمات مشتری‌ها در ‌هارد تعریف شده رستوران ضبط می‌شود و امکان دسترسی به تاریخ‌های مد نظر فراهم است.

  • امکان شنود مکالمات کارشناس‌های کال‌سنتر به صورت آنلاین در سیتم ویپ وجود دارد؟

بله، شنود و نجوا با کارشناس، زمانی که با مشتری در حال مکالمه است امکان‌پذیر خواهد بود.

  • آیا محدودیتی در استفاده از تعداد اپراتورهای کال‌سنتر وجود دارد؟

خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد و به صورت نامحدودمی‌توان از این قابلیت استفاده است.

  • آیا شرایط دورکاری اپراتور‌ها در سیستم ویپ امکان‌پذیر است؟

بله، با سیستم تلفنی ویپ می‌توان اتصال به سیستم تلفنی از هر نقطه جغرافیایی را از طریق اینترنت فراهم کرد.

  • شعبات رستوران‌ها می‌توانند با سیستم ویپ در ارتباط باشند؟

بله. شعبه‌های مختلف رستوران‌های زنجیره‌ای می‌توانند در زمان کوتاهی و تنها با شماره‌گیری داخلی، با یکدیگر در ارتباط باشند و هزینه‌های برقراری تماس را کاهش دهند.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

10 دیدگاه دربارهٔ «کاربرد VoIP در رستوران‌ها»

  1. فکر میکنم سیستم ویپ برای رستوران های بزرگ یا رستوران هایی که چند شعبه دارند کارآمدتره. چون به راحتی میتونن سفارش های مشتری در مقیاس بالا رو هندل کنن

    1. کاملا درسته. همچنین قابلیت یکپارچه سازی ویپ با CRM کمک می‌کنه مدیریت مشتریان و ارتباط با اونا خیلی راحت‌تر باشه

  2. برای مشتری همیشه حس خوبی داره که وقتی با خدمات مشتریان یک سازمان تماس میگیره شناخته بشه، در مورد رستوران این حس میتونه صد چندان باشه، وقتی زنگ بزنه و اپراتور یادش باشه که دفعه قبل چی دوست داشته یا مثلا غذاش باید کم نمک باشه، یا به قارچ آلرژی داره و باید از پیتزاش حذف بشه! شبیه توجه مادرانه ست که حتی اگه کیفیت غذا متوسط هم باشه با این حد توجه مشتری به رستوران وفادار میشه. 🥰

  3. ضبط شدن مکالمات رستوران در سیستم ویپ این مزیت رو داره که سرفرصت میشه مشتریان ناراضی رو پیگیری کرد، بخصوص اگر کوتاهی از سمت رستوران بوده بعدا با یک پیشنهاد خدمات ویژه جبران کرد تا نه تنها مشتری از دست نره بلکه تبدیل به مشتری وفادار بشه!

    1. علیرضا سلطانی

      بله دقیقا رسیدگی به مسائل و مشکلات مشتری و رفع هرگونه ایراد، باعث تبدیل مشتری ناراضی به یک مشتری وفادار میشه

  4. قابلیت تماس از روی وبسایت، بخصوص زمانی که منوی تصویری فعال هست مزیت خیلی خوبیه چون مشتری نیاز به جستجوی شماره تلفن نداره و با یک کلیک سریع شماره گیری میکنه و غذارو سفارش میده!

    1. بله این مزیت به شما کمک می‌کنه تا روند کاری رستوران شما هم سریع‌تر بشه و کار مشتری‌ها هم خیلی راحت‌تر میشه

  5. با اینکه سیستم ویپ برای رستوران ها بسیار کاربردی هست، به نظر میرسه نیاز به همه امکانات پیچیده ویپ هم در این صنعت وجود نداره، و با چند راهکار ساده میتونه تغییرات لازم رو در مرکز تماس رستوران بوجود بیاره.

    1. بله رستوران‌ها چون فعالیت پیچیده‌ای انجام نمیدن، استفاده از موارد ابتدایی نرم‌افزار مرکز تماس براشون مناسبه و نیازی به هزینه زیادی ندارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید